Silni w tandemie: 19 Południk i Ancymony łączą się
19 Południk i Ancymony połączyły się, tworząc nową jakość w branży reklamowej. Obie firmy unifikują swoje kompetencje i wizje. Wszyscy pracownicy 19 Południka weszli w skład zespołu agencji Ancymony, umacniając jej pozycję jako jednej z największych niezależnych agencji w południowej Polsce.
Struktura biznesowa agencji
W połączeniu kluczem do sukcesu był sprawdzony w ciągu dwóch ostatnich lat model biznesowy Ancymonów. Jest on oparty o koncepcję business unitów, co oznacza niezależne, interdyscyplinarne jednostki oferujące całościowy zakres umiejętności niezbędnych do obsługi klienta w ramach agencji full service. – Na czele każdego business unitu stoi lider z obszaru kreacji czy client service’u. Liderzy ci, obejmując stanowiska business unit managerów, są kluczowymi osobami w agencji, znającymi realia biznesowe i wymagania rynku. Tworzą zespoły dopasowane kompetencyjnie do potrzeb klientów, budując tym samym realne partnerstwo na linii dział marketingu-zespół agencji. Taka elastyczność i duża niezależność, połączone z odpowiedzialnością i decyzyjnością, dają możliwość skalowania firmy i odporność na zagrożenia strukturalne nieobce dużym agencjom. – komentuje Monika Popowska, business & client service directorka w agencji Ancymony.
Nowe business unity w agencji
Innowacyjną strukturę agencji Ancymony zasilą dwa nowe business unity. Pierwszy, o wyraźnym rysie strategicznym, to zespół Radka Grzybowskiego, uznanego na rynku dyrektora strategii. Drugim zespołem – o charakterze brandingowym, jak również z umiejętnościami developerskimi oraz UX-owymi – dowodzić będzie Paweł Mikołajec, nagradzany ekspert w dziedzinie designu. Grzybowski i Mikołajec, byli zarządzający 19 Południka, wystąpią w Ancymonach w podwójnej roli – business unit managerów oraz associate directorów, odpowiednio w obszarze strategii oraz designu. – Jako lider nowego business unitu przychodzę do Ancymonów, by poprowadzić zespół wyspecjalizowany w obszarach graphic designu i art directingu. Moją rolą jako byłego head of design w agencji 19 Południk, a teraz associate design directora w Ancymonach będzie praca nad nieustannym rozwojem agencji w zakresie szeroko pojętej komunikacji wizualnej – podkreśla Mikołajec.
Zalety połączenia w praktyce
Struktura business unitów w agencji Ancymony zapewnia płynną integrację z 19 Południkiem, co dla klientów oznacza nową jakość obsługi. Dzięki połączeniu Ancymony rozszerzają spektrum oferowanych usług, wzmacniając ofertę w obszarach planowania strategicznego, brand experience, brand identity, designu, eCommerce oraz PR-u. – 19 Południk od początku był projektem, w którego centrum byli ludzie. Na przestrzeni siedmiu lat stworzyliśmy zespół, który uwierzył w wizję tworzenia komunikacji odważnej, jakościowej i pozbawionej kompleksów wobec dużo większych agencji. Strategia challengera na rynku została pozytywnie zweryfikowana kilkukrotnie, jak chociażby w tym roku, gdy 19 Południk znalazł się w gronie 10 najlepszych agencji w naszym kraju w raporcie "Media & Marketing Polska". Zawsze jednak najważniejszy był team, bo to dzięki niemu mieliśmy szansę realizować swoje ambicje i budować przyjaźnie. Połączenie z agencją Ancymony następuje w momencie, w którym jesteśmy w stanie zapewnić całemu zespołowi dalszy rozwój w większej strukturze. Pracownicy wnoszą do niego te same ambicje i motywacje, które towarzyszyły nam siedem lat temu – komentuje Radek Grzybowski, business unit manager & associate strategy director w agencji Ancymony. Agencja wzbogaciła się o wielokrotnie nagradzany, ambitny zespół. Praktycznie z dnia na dzień jej możliwości zwiększone zostały o ponad 30%, i to tylko jeśli chodzi o liczbę specjalistów pracujących na rzecz klientów, co pozwala na bardziej efektywną i szeroką obsługę oraz świadczenie kompleksowych usług na jeszcze wyższym poziomie.
– Dla mnie jako właściciela model business unitów daje możliwość skalowalności w obu kierunkach w krótkim czasie – wiemy, kto jest rentowny, kto jest skuteczny, kto zyskuje klientów. Dla pracowników to okazja do wzięcia odpowiedzialności za biznes, do pokazania sprawczości. Żaden z dotychczasowych menedżerów zespołu nie przekroczył czterdziestki! Jesteśmy więc dojrzałą firmą, ale z młodym zespołem zarządzającym, co skutkuje dużymi ambicjami oraz byciem up-to date z rynkiem. Z 19 Południkiem pracowałem osobiście od lat – świadomie rozwijaliśmy tam ze wspólnikami obszary niestanowiące konkurencji dla Ancymonów. W tandemie możemy więcej: biznesowo, strategicznie, zespołowo, a zyskają na tym przede wszystkim klienci – komentuje Wojciech Kotala, CEO agencji Ancymony oraz większościowy udziałowiec agencji 19 Południk.

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.