Polsat Media i TVN Media pracują na prowizjach nieco powyżej 12%
Tak wynika z ich sprawozdań finansowych.
Polsat Media, które obsługuje 39 kanałów telewizyjnych własnych Grupy Polsat i dodatkowo sprzedaje czas antenowy w 39 kanałach innych nadawców (czyli łącznie w 78 kanałach), w zeszłym roku miało 2,08 mld zł obrotów (to de facto przychody, ale na potrzeby tej analizy będziemy używać określenia obrotów). Polsat Media sprzedaje też reklamy internetowe (obsługuje np. portal Interia.pl należący do grupy), ale zdecydowaną większość stanowią przychody (obroty) z rynku reklamy telewizyjnej. Ze sprawozdania finansowego Polsat Media wiemy natomiast, że ich ubiegłoroczne przychody, czyli prowizje, wyniosły 264,8 mln zł. Do obrotu ogółem daje to więc wskaźnik 12,7% prowizji.
Z kolei biuro reklamy TVN Media sprzedaje czas antenowy w 24 kanałach telewizyjnych macierzystej grupy TVN Warner Bros. Discovery oraz w 36 kanałach innych nadawców. Podobnie jak w przypadku Polsat Media ma ofertę reklamy digital (np. w serwisie streamingowym Player), ale gros wpływów również pochodzi z reklam telewizyjnych. W zeszłym roku uzyskało ze swojej działalności 2,06 mld zł, z czego jako przychody zanotowało 250,5 mln zł. W jego wypadku wskaźnik prowizji jest więc zbliżony: 12,1%.
Polski rynek reklamy podzieliły między sobą trzy firmy: biuro reklamy Polsatu, TVN-u oraz państwowej Telewizji Polskiej (TVP). Według danych Nielsena z kwietnia br. biuro reklamy Polsatu miało 38% rynku, BR TVP – ok. 31% rynku, a biuro reklamy TVN – 30%.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.