Free Now w przekorny sposób zachęca do udziału w wyborach
Dla podkreślenia wartości, jaką jest wolność wyboru, platforma mobilności miejskiej przeprowadziła wśród ponad 6 tys. użytkowników "niewyborczą ankietę". Większość pytań miała tylko jedną możliwą odpowiedź do zaznaczenia.
W ankiecie były też pytania ogólne, w których przewidziano więcej niż jedną odpowiedź. 88% badanych zadeklarowało udział w wyborach parlamentarnych 15 października br. To więcej niż w sondażach przeprowadzanych przez profesjonalne ośrodki badania opinii, np. w sondażu UCE Research dla Onetu z końca września było to 74,6%, w tym „raczej” 31,3%, a „zdecydowanie” – 43,4%. Jeszcze większy odsetek użytkowników Free Now odpowiedział, że nie lubi, gdy ktoś za nich decyduje w ważnych kwestiach (91%), a 93% uważa, że dobrze jest mieć wolność wyboru.
W Warszawie można także spotkać taksówkę Free Now zachęcającą do uczestnictwa w wyborach (na zdjęciu powyżej). 15 października platforma udostępni zniżki na dojazdy do lokali wyborczych.
Free Now (firma stosuje pisownię łączną FreeNow) to dostawca usług mobilności miejskiej z siedzibą w Hamburgu w Niemczech. Spółkę utworzono w lutym 2019 r. jako joint venture między BMW i Daimler Mobility. W Polsce z jej usług można korzystać w Warszawie, Krakowie i Trójmieście.