Golden Drum: Marcin Sosiński z tytułem Creative Director of the Year
Agencje z Polski przywiozły z Portorož 16 statuetek.
Jury przyznało 50 Brązowych Bębnów, 37 Srebrnych, 29 Złotych Bębnów i 12 nagród Grand Prix w różnych grupach i kategoriach. Tytuł Agencji Roku został przyznany LePub, podczas gdy McCann Worldgroup zebrała najwięcej punktów i została uhonorowana tytułem Sieci Roku. Za najlepszą markę (Brand Grand Prix) uznano Mastercard. Marcin Sosiński z McCann Poland, dyrektor kreatywny kampanii “Where to Settle” ("Gdzie zamieszkać"), zdobył tytuł Dyrektora Kreatywnego Roku (na zdjęciu poniżej podczas gali rozdania nagród - w środku). Tytuł Niezależnej Agencji Roku otrzymała agencja This Is Locco z Bratysławy.
Agencje z Polski zdobyły 16 statuetek. 10 trafiło do McCann Poland za kampanię “Where to Settle” przygotowaną dla Mastercard (cztery Grand Prix, trzy Golden Drum, dwie brązowe statuetki i Best of Genius Loci). Cztery statuetki przyznano Publicis Worldwide Poland za kampanię “The Liver Check" dla Essentiale Forte (1 Silver Drum i 3 brązowe statuetki), a dwie - 180heartbeats + Jung v Matt za kampanię “#Underline_UNTRUTH” dla Gazeta.pl (1 Golden Drum i 1 brązowa statuetka).Agencją Produkcyjną Roku została izraelska agencja Mud Production, natomiast tytuł Digital Roku powędrował do MRM Romania. W tym roku zadebiutowała Agencja Medialna Roku, a nagroda trafiła do UM Romania. Sekcja All Juries przyznała Best of Genius Loci - nagrodę honorującą lokalne prace - McCann Poland za “Where to Settle” dla Mastercard. Najbardziej utytułowaną agencją z regionu Adriatyku, która otrzymała specjalną nagrodę Adriatic Agency of the Year roku, przyznawaną przez Zavarovalnica Triglav, została Via Media z Bośni i Hercegowiny stojąca za kampanią “Bingo”.
Za najlepszą odpowiedź na brief w konkursie Young Drummers, wspieranym przez Słoweńską Organizację Turystyczną, uznano “When’Match!” przygotowaną przez Paula Schneidera ze Schneider.Studio (Erywań, Armenia).
Zdjęcia z mat. prasowych organizatora Golden Drum 2023.
- Przy okazji przypominamy naszą niedawną rozmowę z Marcinem Sosińskim.

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.