Co nowego w social mediach (58)
Wracamy z porcją newsów ze świata social mediów. Tym razem sporo nowości od Mety, która prężnie działa, aby rozwijać się w kierunku wykorzystania sztucznej inteligencji w swoich narzędziach.
Wśród nowości Mety możemy spodziewać się zmian takich jak wprowadzenie nowego asystenta AI, z którym użytkownicy będą mogli wchodzić w interakcję na Messengerze, WhatsAppie, Instagramie oraz w inteligentnych okularach Ray-Ban Meta i Quest 3. W ramach współpracy z Microsoftem Bing zostanie zintegrowany z czatami Meta AI, co umożliwi udzielanie bardziej aktualnych odpowiedzi i dostęp do informacji o wyszukiwaniu w czasie rzeczywistym. TikTok również działa w obszarze AI i wprowadza narzędzie „Creative Assistant”, które poprowadzi marketerów przez proces tworzenia kreacji reklamowych na platformie. Szykują się też zmiany na Instagramie, YouTube oraz X (dawny Twitter).
Instagram wprowadza możliwość udostępniania postów tylko „bliskim znajomym”
Firma oferuje użytkownikom coraz więcej opcji udostępniania treści znajomym. Przykładowo w 2018 r. Instagram uruchomił na całym świecie funkcję udostępniania Stories prywatnej liście „bliskich znajomych”. Teraz przyszedł czas na kolejne kroki. W tym celu Instagram testuje funkcję, która umożliwia udostępnianie postów na feedzie tylko grupie „Bliscy znajomi”. Dzięki temu użytkownicy będą mieli większą kontrolę nad tym, z kim dzielą się swoimi postami. Jak informuje Meta, funkcja ta jest w trakcie wdrażania, a obecnie testowana przez osoby w wybranych krajach. Bardzo możliwe, że wkrótce będzie dostępna dla wszystkich użytkowników. Udostępnianie postów tylko bliskim znajomym to kolejny krok, który może pomóc użytkownikom czuć się bardziej komfortowo i częściej udostępniać posty, jeśli będą wiedzieć, że tylko kilka zaufanych osób zobaczy ich publikacje.Instagram testuje tagi lokalizacji w notatkach
Instagram testuje kolejny element w skrzynce odbiorczej, a niektórzy użytkownicy mogą teraz dodawać tag lokalizacji do swoich notatek. Użytkownicy w puli testowej mogą dodać znacznik lokalizacji do swojej notatki, która następnie będzie prowadzić do strony lokalizacji IG tego miejsca. Szef Instagrama wyjaśnia, że ludzie używają notatek w skrzynce odbiorczej, aby dzielić się przemyśleniami, nastrojami, a nawet lokalizacją. Wprowadzając tę funkcje, firma chce ułatwić nawiązywanie kontaktu w miejscach, w których przebywają użytkownicy, zdobywać nowe inspiracje dotyczące miejsc do odwiedzenia i nie tylko. Warto przypomnieć, że funkcja „Notatki”, które Instagram uruchomił po raz pierwszy w grudniu ubiegłego roku, umożliwia dodawanie 60-znakowych opisów, które następnie są widoczne dla wszystkich kontaktów na górze skrzynki odbiorczej.Nowe rozwiązanie AI i VR od Meta
Na konferencji Connect 2023 Meta zaprezentowała wiele innowacyjnych funkcji, opartych na sztucznej inteligencji. Jednym z głównych projektów jest narzędzie asystenta czatu AI, które pozwoli na zintegrowanie bota podobnego do ChatGPT ze wszystkimi aplikacjami Mety. Nowa funkcja będzie oferowała wybór jedną z kilku osobowości, opartych na głosach gwiazd, co ma zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Użytkownik będzie mógł wchodzić w interakcję z nowym asystentem AI jak z prawdziwą osobą, dostępną na WhatsAppie, Messengerze i Instagramie, a wkrótce również w inteligentnych okularach Ray-Ban Meta i Quest 3. Co więcej, Microsoft rozpoczął współpracę z Meta w celu zintegrowania wyszukiwarki Bing z czatami Meta AI, umożliwiając udzielanie bardziej aktualnych odpowiedzi wraz z dostępem do informacji o wyszukiwaniu w czasie rzeczywistym. Meta będzie udostępniać swojemu nowemu chatbotowi głosy celebrytów i będzie w stanie komunikować się z użytkownikiem w stylu komunikacji dowolnej z tych gwiazd, co, jak ma nadzieję Meta, sprawi, że będzie to bardziej wciągające i rozrywkowe doświadczenie. Chatboty AI zostaną udostępnione w testach beta wybranym użytkownnikom z USA. Dodatkowo, Meta wprowadza narzędzie AI na Instagramie, dzięki któremu będzie można dodać nowe filtry do postów opartych na sztucznej inteligencji. Udostępnione mają zostać również funkcje tworzenia niestandardowych naklejek, gdzie po wpisaniu promptów wygeneruje się kreskówkowa naklejka. To tylko niektóre z nowości zaprezentowane na konferencji, więcej o wprowadzanych testach można przeczytać tutaj.TikTok z nowymi uwagami na temat maksymalizacji skuteczności reklam
TikTok podzielił się nowymi spostrzeżeniami na temat skuteczności reklam na platformie oraz kluczowych czynników wpływających na ich efektywność. Z udostępnionych przez platformę wniosków wynika że, uwaga to selektywne skupienie mózgu na potencjalnym przetwarzaniu czegoś. W reklamie zależy to od intencji odbiorców i kreatywności przekazu. Badanie zlecone przez TikToka wykazało, że kreatywne elementy charakterystyczne dla platformy generują dłuższy czas oglądania: przedstawianie prawdziwych ludzi (+9%), remiksowanie trendu TikTok (+14%) i tworzenie kreatywnej historii (+16%). Rezonans to bezpośredni związek pomiędzy treścią a zainteresowaniami, pochodzeniem i kulturą konsumentów. Wiele platform cyfrowych wykorzystuje preferencje użytkowników wyrażone poprzez interakcje z treścią i reklamą marki. Na przykład 52% użytkowników stwierdziło, że strona ForYou to „łatwe miejsce do rozrywki”. Zaangażowanie z kolei mierzy jakość uwagi po ekspozycji reklamy na konsumenta. Z różnymi definicjami uwagi na rynku wiążą się różne podejścia do pomiaru. W rezultacie „uwaga” nie zawsze jest wiarygodnym wskaźnikiem zaangażowania odbiorców lub wyników biznesowych. Niedawne badanie Eyesquare pokazuje, że uwaga wzrokowa (tj. czas oglądania) to nie to samo, co uwaga znacząca. Formaty reklam o dłuższym średnim czasie oglądania nie zawsze prowadzą do lepszych wyników biznesowych (np. rozpoznawalność reklamy, rozpoznawalność marki). W przypadku TikToka badania przeprowadzone przez jednostkę ds. nauk o marketingu sugerują, że 50% wpływu reklamy TikToka jest realizowane w ciągu pierwszych 2 sekund, a pierwsze 6 sekund obejmuje 90% skumulowanego wpływu na zapamiętanie reklamy i około 80% na świadomość. Skoncentrowanie się na wszystkich trzech czynnikach wymienionych powyżej może pomóc w stworzeniu możliwie najskuteczniejszej reklamy. Zachęcamy do zapoznania się artykułem przygotowanym przez TikToka pod tym linkiem, aby dowiedzieć się więcej o przeprowadzonych badaniach i wyciągnąć kilka ciekawych wniosków.Creative Assistant na TikToku
TikTok uruchomił nowe, oparte na sztucznej inteligencji narzędzie „Creative Assistant”, które poprowadzi marketerów przez różne aspekty procesu tworzenia kreacji, łącząc ich z odpowiednimi narzędziami, a nawet tworząc przykładowe skrypty reklam video na podstawie narzędzia w Centrum kreatywnym TikToka. Asystent kreatywny będzie w stanie przeprowadzić użytkownika przez najlepsze praktyki na TikToku i doradzić, jak zacząć i wyświetlać najskuteczniejsze reklamy w danej niszy. Będzie także tworzył skrypty do filmów reklamowych. Chociaż wszystkie te opcje są dostępne w Creative Center TikToka od jakiegoś czasu, to nowa funkcja po prostu usprawni proces wyszukiwania każdej z nich. Creative Assistant przechodzi obecnie testy i jest dostępny tylko dla ograniczonej liczby użytkowników Creative Center, którzy logują się do niego przy użyciu swojego konta TikTok for Business.X chce wprowadzić transmisje live dla graczy
X (dawniej Twitter) planuje zintegrowanie transmisji gier w ramach swojej rozszerzonej oferty treści. Na ten moment, rozwiązanie to nie prezentuje się zbyt dobrze. Właściciel X pochwalił się możliwościami podczas swojej własnej transmisji live podczas gry w Diablo IV, co można zobaczyć tutaj. Musk przyznał, że obecnie skonfigurowanie transmisji gry w aplikacji jest „zdecydowanie zbyt trudne”. Mimo, że jest to obecnie możliwe, to jest dalekie od optymalnego. Musk zauważa dalej, że musi sprawić, aby przesyłanie transmisji live z gier było „bezproblemowe”. Może to być dobry kierunek, w szczególności, że na platformie X co roku pojawiają się miliardy postów związanych z grami, a rozmowy o grach w aplikacji odnotowały wzrost o 36% rok do roku w 2022 r. Biorąc pod uwagę takie zainteresowanie, X ma szansę rozwinąć swoją ofertę transmisji gier na żywo i przyciągnąć użytkowników z innych platform w celu wzięcia udziału w wydarzeniach związanych z grami. Musk twierdzi, że X będzie nadal udoskonalać swoje transmisje gier, aby zwiększyć ich atrakcyjność dla większej liczby twórców.
X wprowadza rozszerzony profil bio dla użytkowników
X uruchomił nową, rozszerzoną sekcję bio dla użytkowników X Premium. Odwiedzając profil, w którym dostępna jest opcja profilu rozszerzonego, użytkownik będzie mógł uzyskać więcej informacji o danej osobie. Zapewni to miejsce na wyjaśnienie, czym dany użytkownik się interesuje, a jednocześnie znajdzie się więcej przestrzeni na przedstawienie, na przykład swojej osobistej misji. Wydaje się więc, że to rozwiązanie jest bardziej skierowane do osób indywidualnych i zasadniczo będzie umożliwiać użytkownikom dodanie kilku zdań o sobie w stylu takim jak na LinkedInie. Większa sekcja profilu mogłaby ostatecznie obejmować sklepy, oferty pracy, informacje o lokalizacji itp. w ramach szerszego planu X, mającego na celu zapewnienie bardziej interaktywnych opcji w aplikacji.YouTube wprowadza nową analizę subskrybentów
YouTube ogłosił kilka nowych aktualizacji w kwestii analiz, w tym informacji o tym, dlaczego użytkownicy rezygnują z subskrypcji kanału. Oprócz tego YouTube zapewnia również bardziej szczegółowy wgląd w to, jak nowi i powracający widzowie angażują się w treści, co jest kolejnym pomocnym czynnikiem dla twórców w planowaniu publikacji ich contentu. Po pierwsze, YouTube dodał nowy element do statystyk Studio, który zapewni osobne pomiary dla każdej grupy widzów, co pomoże zrozumieć, co oglądają nowi widzowie. Przed wprowadzeniem tej funkcji twórcy mogli jedynie zobaczyć, ilu mają nowych lub powracających widzów albo ile w sumie wyświetleń uzyskali. Teraz będą mieć możliwość sprawdzenia, jak różne segmenty odbiorców oglądają ich treści. Oznacza to, że twórcy będą mogli sprawdzić, ile wyświetleń uzyskali od nowych oglądających i porównać wynik z liczbą wyświetleń powracających widzów. Poza tym, nowe karty zapewniają więcej informacji na temat łącznej liczby subskrybentów oraz tego, które z filmów generują więcej subskrypcji. To kolejny precyzyjnie dobrany punkt danych pozwalający zrozumieć zachowanie użytkowników. Dodatkowo, YouTube dodaje także nową kartę, która wyjaśni, dlaczego ludzie decydują się na rezygnację z subskrypcji, jednak więcej o tym możecie dowiedzieć się z filmu przygotowanego przez YouTube, klikając tutaj.Tekst: Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w Performics
Chcesz wiedzieć więcej?
Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.
Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.