SexedPl, Uber i Vogue z kampanią "Nie odpuszczaj przemocy"
Papaya Films odpowiada za produkcję nowej kampanii promującej antyprzemocową linię pomocy Fundacji SexedPl.
„Ciało potrzebuje ponad 200 mięśni, żeby zrobić krok. A ja z jakiegoś powodu nie potrafię ruszyć nawet jednym z nich. I może wydaje Ci się to głupie, myślisz, że powinnam być silniejsza. Ja po prostu potrzebuję twojej pomocy. Zareaguj!” - mówi bohaterka spotu promującego nową kampanię społeczną fundacji SEXEDPL skierowaną przede wszystkim do świadków przemocy, którzy nie chcą pozostawać bierni. Odgrywana przez Helenę Englert bohaterka doświadcza przemocowej sytuacji w klubie.
– Trudno jest sprawić, żeby mimo braku dosłowności i graficznych obrazów dostać się do podświadomości widza i zostać w jego pamięci. W spocie podjęliśmy się tego zadania. Korzystając z minimalistycznych środków wyrazu – scenicznego, punktowego świata oraz deszczu – stworzyliśmy formalny świat koszmarów, który przedstawia strach i niemoc osoby atakowanej. Deszcz padający w klubie na niereagujących na niego ludzi, to symbol powszechnego braku reakcji ze strony osób postronnych, które mogłyby z łatwością zatrzymać to, co dzieje się przed ich oczami – mówi reżyser spotu, Jan Dybus.
Kampania ma na celu edukację na temat rodzajów przemocy, co docelowo ma zwiększyć świadomość i przyczynić się do częstszego jej przeciwdziałania. Główny spot ma trzy alternatywne zakończenia, do których przeniesiemy się poprzez zeskanowanie specjalnego kodu QR umieszczonego na planszy końcowej. Każde z nich pokazuje, jak zmienia się sytuacja krzywdzonej bohaterki, gdy na przemoc reaguje: para nieznajomych, barman lub jej przyjaciółki. Dzięki temu zabiegowi odbiorca widzi, że różne sposoby reagowania mogą okazać się skuteczne.
– Przy tego typu formie, czyli ascetycznej przestrzeni i minimalnej scenografii, światło i ruch kamery są kluczowe, żeby utrzymać uwagę widza i uzyskać interesujący obrazek. Nie chcieliśmy współczesnego, super ostrego obrazu, a czegoś z lekkimi aberracjami na krawędziach kadru. Zależało nam, żeby centralne kadrowanie, skupiało się na bohaterze, podkreślając tylko przekaz. – dodaje Igor Połaniewicz, autor zdjęć.
Koncepcję na język filmowy przełożył młody reżyser Jan Dybus oraz operator Igor Połaniewicz, obaj reprezentowani przez Papaya Roster. Za produkcję odpowiada Papaya Films, a w skład ekipy realizacyjnej wchodziła również odpowiedzialna za kostiumy Linda Golińska, montażysta Krystian Łupiński, charakteryzatorka Karolina Markowska i kolorysta Piotr Nowicki.
Spot wyprodukowała Papaya Films, a partnerami strategicznymi kampanii są Uber oraz Vogue Polska. Filmy można oglądać w kinach, w internecie na stronie Sexed.pl, Vogue.pl i w mediach społecznościowych.
Głównym celem Antyprzemocowej Linii Pomocy jest zapewnienie pomocy, informacji, wsparcia emocjonalnego i bezpiecznego miejsca do rozmowy. Można z niej skorzystać za pośrednictwem rozmowy telefonicznej pod numerem 720 720 020 od poniedziałku do soboty w godzinach 17–21.

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.