Powstała globalna koalicja na rzecz wiarygodnych recenzji online
Organizację o nazwie Global Coalition for Trusted Reviews utworzyły firmy: Amazon, Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor i Trustpilot.
- Amazon stanowczo walczy z brokerami fałszywych recenzji, aby chronić klientów i partnerów handlowych, ale oszuści są problemem na skalę globalną, wpływającym na wiele sektorów gospodarki. Dzięki zacieśnionej współpracy i wymianie informacji między branżami, w tym informacji na temat taktyk oszustów i sposobu ich działania, możemy skuteczniej blokować nieuczciwe działania związane z recenzjami, powstrzymywać kolejnych oszustów przed nieuczciwymi praktykami i tym samym chronić więcej konsumentów - deklaruje Dharmesh Mehta, wiceprezes Amazona ds. budowania zaufania klientów i wsparcia partnerów handlowych.
Recenzje produktów i usług online mają wielkie znaczenie dla kupujących, a ich liczba idzie idzie w miliardy. Tylko na Booking.com jest obecnie prawie 300 milionów zweryfikowanych recenzji obiektów hotelowych oraz domów i mieszkań na wynajem napisanych przez użytkowników tej platformy rezerwacyjnej. Z raportu Powerreviews.com "The Ever-Growing Power of Reviews" opartego na badaniu ponad 8 tys. konsumentów w Stanach Zjednoczonych przeprowadzonym w kwietniu br. wynika, że 77% kupujących szuka stron internetowych z ocenami i recenzjami, 9 na 10 bierze pod uwagę recenzje przy podejmowaniu decyzji o zakupie, a 74% uważa oceny i recenzje za kluczowy sposób zdobywania wiedzy o produktach, których nigdy wcześniej nie kupowali.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.