Melania Kulczycka z VuFinder Studios w "The MCA Prodcast" Pata Murphiego
Kulczycka, client director w VuFinder Studios, to pierwsza Polka zaproszona do "The MCA Prodcast", którego gospodarz - Pat Murphy - jest właścicielem MCA (Murphy Cobb Associates), jednej z największych firm konsultingowych.
Melania Kulczycka, client director w VuFinder Studios, wystąpiła w najnowszym odcinku "The MCA Prodcast", którego gospodarzem jest Pat Murphy, właściciel MCA (Murphy Cobb Associates), jednej z największych firm konsultingowych. MCA od kilku lat promuje wirtualną produkcję, kładąc szczególny nacisk na jej ekologiczne aspekty. Melania Kulczycka, która w swoim portfolio ma realizację projektów z wykorzystaniem technologii wirtualnej produkcji dla marek takich jak Beko, Bosch, Veet czy Calgon, opowiada o zaletach tej technologii, o polskim rynku reklamy i drogach rozwoju VuFinder Studios.
W każdym odcinku z serii założyciel i dyrektor generalny MCA, Pat Murphy, rozmawia z ekspertami z całego świata, którzy wyznaczają kierunki rozwoju i kształtują przyszłość świata produkcji. Tematem omawianym wspólnie z Melanią Kulczycką są zalety studia wirtualnego, w którym na ogromnych ekranach LED-owych wyświetlana jest fotorealistyczna scenografia. Dzięki tej technologii w studiu można kreować obiekty trudno dostępne, w pełni kontrolować warunki atmosferyczne (np. „magic hour” przez cały dzień) i wielokrotnie zmieniać dekoracje w ciągu jednego dnia zdjęciowego. VP to też technologia bardzo ekologiczna, gdzie ślad węglowy jest 5 razy mniejszy niż przy tradycyjnym filmowaniu.
Staramy się zbierać jak najwięcej danych, by móc porównać tradycyjną produkcję z produkcją wirtualną. Przeprowadziliśmy analizę konkretnego przypadku na podstawie reklamy, którą nakręciliśmy na początku ubiegłego roku. Obliczyliśmy ślad węglowy, który został wyemitowany podczas całego procesu produkcji, a następnie przeprowadziliśmy symulację: sprawdziliśmy, jaki byłby ślad węglowy, gdyby ta sama reklama została nakręcona przy zastosowaniu tradycyjnej produkcji. Okazało się, że użycie tradycyjnej produkcji byłoby około pięć razy bardziej emisyjne niż produkcja wirtualna - Melania Kulczycka, client director, VuFinder Studios
Melania Kulczycka podkreśla, że wirtualna produkcja oferuje klientom "absolutną swobodę kreatywności", ponieważ nie ograniczają ich nawet prawa fizyki. Nie muszą także uzyskiwać pozwoleń na filmowanie, jak ma to miejsce w przypadku konkretnych lokalizacji, nie ma też żadnych zmiennych (np. pogody), nad którymi ciężko zapanować. Jedynym ograniczeniem jest wyobraźnia klienta.
VuFinder Studios istnieje od czerwca 2022 r. i mieści się w historycznej hali „W” w Wytwórni Filmów Dokumentalnych na Chełmskiej 21. Do tej pory VuFinder uczestniczył w produkcji ponad 40 reklam dla takich klientów jak: McCann New York, MRM New York, Havas London, Havas Warszawa, BETC Paris, Carlsberg czy Rattling Stuff.