Otomoto z platformą komunikacyjną "Tu się tworzą historie" [wideo]
Za koncept platformy i realizację ogólnopolskiej kampanii marketingowej odpowiada agencja Madogz.
- W ramach platformy “Tu się tworzą historie” zrezygnowaliśmy z komunikacji opartej na benefitach racjonalnych, czy opowiadającej bezpośrednio o marce. Zamiast tego skupiamy się na budowaniu zaufania do marki poprzez pokazanie autentycznych ludzi - indywidualnych sprzedawców aut na Otomoto i ich historii. Wyniki dotychczasowych kampanii z serii „Prawdziwe historie” i badań konsumenckich utwierdziły nas w przekonaniu, że postawienie na kompleksową komunikację opartą o ten format, to właściwy wybór. Pogłębianie więzi emocjonalnej w postrzeganiu marki wygeneruje dodatkowe korzyści dla obecnych użytkowników” - mówi Łukasz Juskowiak (na zdjęciu obok), head of marketing w Otomoto/OLX Group, którego niedawno gościliśmy na 7. edycji naszej konferencji Shopper Day.
Najnowsza kampania Otomoto ruszyła na początku listopada, a jej osią jest spot telewizyjny z bohaterami znanymi z ubiegłorocznej świątecznej odsłony „Prawdziwych historii”: pan Krzysztof z panią Agnieszką, niezwykła para z równie niezwykłym samochodem: DeLoreanem DMC-12. To auto, które jest marzeniem wielu miłośników motoryzacji, a także symbolicznym wehikułem czasu z filmu “Powrót do przyszłości”. Reżyserem spotu jest Jan Foryś, a autorem zdjęć jest dom produkcyjny Lucky Luciano.
- Kiedy ruszaliśmy z pierwszymi “Prawdziwymi historiami”, opowiadając historię wnuczki sprzedającej Wartburga odkupionego przed laty od dziadka za symboliczne ciasto, nie spodziewaliśmy się tak spektakularnego sukcesu i efektu wiralowości. Okazało się, że widzowie - nasi klienci - chcą poznać ludzką stronę ogłoszeń na Otomoto, a samochody są w życiu Polek i Polaków wyjątkowo ważne i wywołują lawinę emocji. Podczas każdej kolejnej kampanii z tego cyklu dostawaliśmy tysiące komentarzy, ludzie chcieli z nami rozmawiać, dzielić się swoimi wspomnieniami. Postanowiliśmy przeprowadzić badania, które ostatecznie potwierdziły naszą tezę, że “Prawdziwe historie” to doskonały fundament platformy komunikacyjnej - mówi Patrycja Pawłowska, social media lead w Otomoto i pomysłodawczyni cyklu „Prawdziwe historie”.
Najnowsza kampania 360 stopni “Tu się tworzą historie” ruszyła na początku listopada i potrwa do końca grudnia. 30-sekundowy spot wideo będzie wyświetlany w kanałach tematycznych TVP, Polsatu i TVN-u. Kampania obejmuje również emisję spotów w kinach, serwisach VOD oraz w radiu, reklamę na nośnikach OOH w ośmiu największych miastach w Polsce, aktywacje ambientowe oraz działania online, (spot i dedykowane kreacje reklamowe na platformach Facebook, TikTok i YouTube). Uzupełnieniem będą publikacje influencerów na Instagramie i TikToku oraz materiały w kanałach własnych Otomoto.
Za koncept kreatywny, planowanie i realizację kampanii odpowiada agencja Madogz. Reżyserem spotu jest Jan Foryś, a autorem zdjęć jest dom produkcyjny Lucky Luciano. Agencja Madogz wygrała przetarg na realizację działań reklamowych 360 dla marki Otomoto w kwietniu br., jednak jej współpraca z internetowym serwisem motoryzacyjnym trwa już od ponad trzech lat.
- Już na etapie tworzenia koncepcji opartej na prawdziwych historiach ludzi i samochodów wiedzieliśmy, że to format o ogromnym potencjale, który z powodzeniem może stanowić platformę komunikacyjną dla całej marki. Baza tysięcy ogłoszeń na Otomoto dostarcza nam niekończących się inspiracji do tworzenia kolejnych odsłon, niezależnie od tego, czy będziemy chcieli zaprezentować samochody osobowe, ciężarowe, części, czy też skupiamy się na indywidualnych sprzedawcach lub na firmach. Wspólnym elementem zawsze jest autentyczna historia, bez aktorów i sztucznej scenografii. Bo przecież „Tu się tworzą historie” - podsumowuje Tomasz Pastuszka, creative director w Madogz (na zdjęciu obok).