NEM Zagreb 2023 - znamy program
Niecały miesiąc przed rozpoczęciem NEM Zagreb 2023 organizatorzy ujawnili pełną agendę trzeciej edycji wydarzenia. Trzy dni w stolicy Chorwacji zdominują wystąpienia eksperckie, panele dyskusyjne i prezentacje nowych produkcji. Za częścią z nich stoi TVP.
Poprzednie edycje NEM Zagreb odbyły się w 2019 i 2022 r. Event pomyślany został jako spotkanie twórców treści działających na rozwiniętych rynkach zachodnich z twórcami z Europy Środkowo-Wschodniej, coraz bardziej aktywnych w europejskiej branży producenckiej. W Zagrzebiu od początku obecni są też najwięksi światowi gracze VoD, co stwarza okazję do rozmów na temat poszerzania biznesu streamingowego na rynkach CEE.
Będą nagrody
Na NEM Zagreb 2023 zostanie także wybrana “best drama” z Europy Środkowo-Wschodniej. Organizator otrzymał ponad 25 zgłoszeń. Tu o tytuł najlepszej produkcji konkurować będą propozycje z BH Telecom, Telewizja Czeska, DANSU, Dramedy Productions, Drugi plan, Radio Telewizja Serbii (RTS), RTV Slovenija, Telekom Srbija i Telewizja Polska.
Nowe produkcje, nowe wyzwania
Podczas NEM Zagreb 2023 zaprezentowane zostaną zwycięskie projekty z warszawskiego Festiwalu I Forum Telewizyjnego Heart of Europe oraz Conecta Fiction & Entertaiment w Toledo.
Oprócz tego Lee Hobbs, senior vice president, Discovery Networks i Creative Agency, EMEA (Warner Bros. Discovery) zaprezentuje najnowsze produkcje koncernu. W Zagrzebiu będzie też Hanka Kastelicova, wiceprezes i producent wykonawczy ds. filmów dokumentalnych HBO Max Europe. Pokaże m.in. wyczekiwany dokument “Apolonia, Apolonia”.
Tematyka paneli dotyczyć będzie nowych filmów, sztucznej inteligencji, gier, filmowych i telewizyjnych adaptacji książek oraz koprodukcji.
Jak zapewniają organizatorzy tematem, który bez wątpienia przewijać się ma podczas trzydniowego spotkania będzie wpływ AI na przyszłość produkcji telewizyjnych i filmowych. Uczestnicy NEM poszukiwać będą odpowiedzi na pytanie, czy sztuczna inteligencja może podjąć się takich zadań jak analiza scenariuszy, tworzenie efektów wizualnych oraz podejmowania kreatywnych decyzji już podczas samego procesu produkcji kontentu.
Zaplanowano też panel na temat oryginalnych produkcji nadawców publicznych z regionu CEE. Partnerem tej dyskusji będzie TVP.
Jak w każdej z dotychczasowych edycji NEM Zagreb, tak i w tym roku tematem nadrzędnym będzie koprodukcja. Spotkanie w Zagrzebiu jest bowiem unikatową okazją do poszerzenia kontaktów między profesjonalistami z Zachodu i CEE.

Zajmuje się tematyką mediową, głównie telewizyjną i radiową. Przeżył kilkuletni romans z copywritingiem. Zdecydowanie woli dziennikarstwo. Dziwne, że nie mieszka w czeskiej Pradze, bo uwielbia to miasto.