Warexpo i Gemius policzą odbiorców warszawskiego OOH
W wyniku podpisanej umowy obu firm rynek mediów zyska dostęp do nowego rodzaju danych, służących pomiarowi OOH.
- Zależy nam, żeby dostarczać rynkowi pomiar, który skorelowany jest z dynamicznym życiem miasta – nawykami jego mieszkańców i przyjezdnych. Jednocześnie chcemy zestawiać się z innymi mediami, by oferować naszym klientom możliwość realizacji strategii omnichannelowej dla swoich komunikatów. Cieszymy się, że możemy rozpocząć współpracę na obu tych polach z tak wiarygodnym partnerem jakim jest Gemius – powiedział Marcin Ochmański, prezes zarządu Warexpo.
- Badanie Mediapanel, jedyny w Polsce pomiar mediów typu single source, do tej pory mierzyło internet, tv i radio. Cieszymy się, że rozpoczynamy wraz z Warexpo pomiar reklamy zewnętrznej. Mediapanel daje ogromne możliwości analityczne, związane z konsumpcją mediów, a dla outdooru chyba po raz pierwszy możliwość porównywania się z innymi mediami, np. pod względem zasięgu oraz daje jego kwantyfikowalność. Mamy nadzieję, że śladem Warexpo podążą pozostałe firmy i outdoor jako medium będzie prezentowany - obok internetu, tv i radia - w badaniu Mediapanel – skomentował Jarosław Pawlak, kierownik rozwoju badania Mediapanel.
Działania Warexpo są związane z rozwojem sieci nośników. Do portfolio firmy, na mocy umowy powierzenia z miastem st. Warszawa, dołączyły nośniki na wiatach przystankowych pokrywające wszystkie dzielnice, ze szczególnym uwzględnieniem centrów lokalnych. Spółka wchodzi na rynek nośników reklamowych na wiatach jako trzeci stołeczny gracz. Pojawienie się treści marketingowych poza ścisłym centrum, a w niektórych lokalizacjach po raz pierwszy, stanowi dodatkową wartość dla reklamodawcy. Dotarcie z komunikatem będzie nie tylko precyzyjnie policzone, ale i łatwiejsze, ponieważ w bardziej peryferyjnych dzielnicach odbiorcy są mniej wystawieni na ekspozycję treści reklamowych, przez co poświęcają jej więcej uwagi.
Warexpo jest właścicielem i administratorem sieci podświetlanych słupów reklamowych, tradycyjnych klejonych, ekranów digital signage, przestrzeni LED space oraz wiat przystankowych. Spółka koncentruje się na działaniach z zakresu smart city.
Założona w 1999 r. firma badawczo-technologiczna Gemius dostarcza badanie dotyczące konsumpcji mediów oraz narzędzia służące do optymalizacji kampanii reklamowych oraz adservingu. Jest oficjalnym dostawcą danych będących standardem pomiaru widowni internetowej w kilkunastu krajach europejskich. Prowadzi też jednoźródłowe badanie cross-mediowe konsumpcji mediów oraz kampanii reklamowych w digitalu (PC, mobile) oraz telewizji i radiu.