100 najwartościowszych marek świata [Interbrand 2023]

Niezmiennie rządzą firmy technologiczne, ale są wśród nich przetasowania - traci Intel, a zyskuje Microsoft.

Interbrand, firma konsultingowa należąca do grupy Omnicom, po raz 24. opublikowała swoją coroczną listę stu najwartościowszych marek na świecie „Best Global Brands”.

Za najwartościowszą globalną markę po raz kolejny uznano Apple, którą wyceniono na ponad 500 mld dol. Na drugim miejscu znalazł się Microsoft, którego wartość marki wzrosła w ciągu roku o 14% i to największy procentowo wzrost wśród 25 największych globalnych firm. Najwyższy spadek w tej czołówce – o 14% – zanotował natomiast producent procesorów Intel. Z całej setki największych globalnych marek, pokazywanych przez Interbrand, najwyższy wzrost +22% zanotował Airbnb, a największy spadek -16% amerykańska marka piwa Budweiser.

Pierwszą piątkę tworzą firmy technologiczne: Apple, Microsoft, Amazon, Google i Samsung. Koncerny motoryzacyjne zajmują cztery z pierwszych dziesięciu miejsc.

Jak wskazuje Gonzalo Brujó, CEO Interbrand, łączna wartość globalnych marek w tegorocznym raporcie wzrosła w ciągu roku o 5,7% i jest to istotnie mniej w porównaniu z poprzednim wzrostem o 16,5%.

– W rozmowach z globalną kadrą kierowniczą zaobserwowałem powszechne poczucie presji, by działać bezpiecznie, co w większości firm powoduje zachowawczość i politykę raczej małych kroczków niż dużych skoków – mówi Brujó.

W całym zestawieniu top 100 globalnych marek znalazły się tylko dwie z Chin: Xiaomi na 87. pozycji i Huawei na 92. miejscu.

 

Maciej Burlikowski 1754 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.