Reklamiara - 12 prac Asterixa czy 12 zasad współpracy przy produkcji reklamowej?

Gośćmi nowego odcinka programu Marty Macke "Reklamiara" są członkowie zarządu Stowarzyszenia Producentów Reklamowych Arleta Robinson, partner & executive producer Lucky Luciano Pictures oraz Tomek Dławichowski, partner & managing director Timecode Film production

Goście wyjaśnili, jaką rolę ma do spełnienia Stowarzyszenie Producentów Reklamowych (SPR) i dlaczego tak ważne dla reprezentantów domów produkcyjnych było zrzeszenie się, przygotowanie i programowanie standardów we współpracy z klientami. - Jesteśmy ważną częścią branży marketingowej i od lat jest taka sytuacja, że domy produkcyjne nie mają swojego przedstawiciela, organizacji, która byłaby partnerem dla innych stowarzyszeń branżowych i dlatego powstało Stowarzyszenie - zwraca uwagę Tomek Dławichowski. - Dodatkowo jesteśmy w momencie, gdzie za chwilę mocno wejdzie sztuczna inteligencja, która mocno namiesza w naszym życiu zawodowym i w takich przełomowych momentach ważne, żeby nasza branża miała swojego reprezentanta.

Arleta Robinson, która pełni rolę prezeski SPR, zwraca uwagę, że jako branża domy produkcyjne potrzebują być słyszane i dzięki wspólnej organizacji nie będą osobnymi bytami, które w pojedynkę próbują coś zmienić, zweryfikować. W ramach jednej organizacji będą z jednego miejsca mówić jednym głosem. SPR powstało, aby jego członkowie mogli się wzajemnie wspierać.

- W SPR mamy domy produkcyjne, które są małe, takie które są duże i Stowarzyszenie pozwala nam się poznawać, czerpać ze swojego doświadczenia - podkreśla Arleta Robinson - Jednocześnie jesteśmy dla klientów takim miejscem, organizacją, do której można się zwracać i która może być ważnym głosem w dialogu. W dialogu na przeróżne tematy, w tym związane z ESG, które jest ważnym punktem w wypracowanych przez SPR 12 wytycznych w procesie produkcji reklamowej.

12 uniwersalnych zasad współpracy to rekomendacje przygotowane przez Stowarzyszenie w oparciu o wieloletnie doświadczenie jego członków, ale również dzięki współpracy SPR z CFP-E (Commercial Film Producers of Europe), organizacji zrzeszającej lokalne stowarzyszenia z całej Europy, której SPR jest członkiem.

Między innymi właśnie o tych zasadach Robinson opowiadała - wspólnie z Myriam Zschage, advisory board member, CFP-E, prezeską German Producers Alliance (Advertising Section) oraz Stevem Daviesem, executive vice chairman, CFP-E, chief executive Advertising Producers Association (APA) - podczas niedawnej konferencji CMO Summit CEE organizowanej przez Shortlist Consulting, skierowanej do top managerów marketingu i reklamodawców z rynków europejskich.  Te ważne rekomendacje, które mają na celu poprawę standardu i jakości pracy przy produkcji filmów reklamowych można znaleźć na stronie Stowarzyszenia https://sprfilm.pl

Ważnym wątkiem rozmowy z gośćmi Marty Macke była również szeroko pojęta etyka biznesowa, zarówno na poziomie przetargów i wyboru domu produkcyjnego, jak i w trakcie procesu produkcji czy w kontekście tak ważnego tematu jakim jest ESG.

Zapraszamy do obejrzenia i wysłuchania całego odcinka (wideo poniżej), a także poprzednich rozmów w cyklu:

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.