Neonet w kłopotach

Jedna z największych sieci elektromarketów negocjuje z kontrahentami, ale równocześnie składa wniosek o postępowanie upadłościowe.

Neonet, firma prowadząca ok. 300 sklepów ze sprzętem RTV, AGD i komputerowym, złożyła do sądu we Wrocławiu wniosek o wszczęcie postępowania upadłościowego. W oświadczeniu zamieszczonym na stronie internetowej zarząd firmy przyznaje, że ma problemy z płynnością finansową i prowadzi w tej sprawie negocjacje z kontrahentami, a wniosek o postępowanie upadłościowe ma na celu restrukturyzację, a nie faktyczną upadłość firmy. Natomiast takie postępowanie sądowe jest też sposobem na czasową prawną ochronę przed wierzycielami.

Wśród swoich dostawców firma wymienia takich producentów jak: Apple, Amica, Zelmer, Philips, LG, Panasonic, Sony, Whirlpool, Samsung, Bosch, Siemens, Beko, Electrolux, Indesit/Hot Point, Asus, Acer, HP, Lenovo, MSI, Huawei, Xioami czy Dell.

Największe sieci elektromarketów w Polsce to: Media Expert (Terg) z ok. 530 sklepami i 11,8 mld zł rocznych obrotów, RTV Euro AGD (Euro-Net) z ok. 320 sklepami i 11,2 mld zł obrotu, MediaMarkt (Media-Saturn Holding) z ok. 80 sklepami i 5,5 mld zł i właśnie Neonet z ok. 300 sklepami. W roku obrotowym zakończonym w marcu br. przy 2,76 mld zł przychodów Neonet miał 11,6 mln zł zysku na działalności operacyjnej, ale 24,1 mln zł straty na działalności finansowej (głównie przez koszty kredytów bankowych i faktoringu), przez co spółka zakończyła rok stratą netto 5,18 mln zł. Głównym akcjonariuszem (99%) i prezesem Neonetu jest Marek Majewski, a dyr. marketingu Anna Walicka.

Jeszcze dwa lata temu gwiazdami reklam Neonetu byli np.: Joanna Krupa, Krzysztof Ibisz czy Zygmunt Chajzer, a firma współpracowała m.in. z agencją reklamową Opus B, domem mediowym Starcom czy studiem produkcyjnym Bomaye.

Maciej Burlikowski 1754 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.