Wirtualne renifery studia Orka w Mikolajkowym Bloku Reklamowym Polsatu

Studio Orka po raz kolejny zaangażowało się w przygotowanie Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu, z którego cały dochód idzie na wsparcie chorych dzieci. Istotną częścią tegorocznej 20. edycji bloku są renifery stworzone z pomocą technologii wirtualnej produkcji i ekranów LED.

Już po raz dwudziesty Telewizja Polsat przygotowuje Mikołajkowy Blok Reklamowy, a Studio Orka angażuje się w tworzenie kreacji wnoszącej świąteczną atmosferę i zachęcającej Polki i Polaków do pomocy najbardziej potrzebującym. Wydarzenie rozpoczęła kampania, która zaprasza widzów do wsparcia charytatywnego celu poprzez oglądanie mikołajkowego programu emitowanego 6 grudnia o godzinie 18.45. Prezenterzy i aktorzy związani ze stacją, w tym Krzysztof Ibisz, Paulina Sykut-Jeżyna, Marcelina Zawadzka, Maciek Rock i Oskar Cyms, występują w roli Mikołajów zachęcając do udziału w szlachetnej akcji -  cały dochód z bloku reklamowego jest przekazywany na leczenie i rehabilitację chorych dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat. W ciągu dotychczasowych edycji Fundacja zebrała od reklamodawców ponad 23 miliony złotych.
 
- Co roku angażujemy się w Mikołajkowy Blok Reklamowy Polsatu, ale tym razem poszliśmy o krok dalej. Orka od kilku lat postprodukuje filmy w ramach tej charytatywnej akcji, a nasi eksperci od efektów specjalnych kreują w 3D renifery. W tym roku renifery są pełnoprawnymi bohaterami reklamy, a ich rola jest szczególnie ważna: to było duże wyzwanie – mówi Magdalena Zimecka, CEO Studia Orka.
 
W tym roku po raz pierwszy zespół ekspertów Orki do stworzenia spektakularnego świata Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu wykorzystał najnowocześniejsze narzędzia: wirtualną produkcję i ekrany LED. Studio, które od kilku lat odpowiedzialne jest za postprodukcję filmów tej kampanii, wprowadziło te innowacje, by stworzyć renifery w technologii 3D jako wyjątkowych bohaterów reklamy. Ta decyzja pozwoliła na wykreowanie jeszcze bardziej magicznego doświadczenia dla widzów. Reżyserem tegorocznej kampanii jest Armin Kurasz.
 
- Chcieliśmy, żeby akcja filmów działa się w niezwykłych sceneriach, dlatego zdecydowaliśmy się użyć tutaj techniki wirtualnej produkcji, dzięki której mogliśmy przenieść się w wiele niesamowitych lokacji. Z pomocą przyszło studio VuFinder które pomogło nam stworzyć te niezwykłe przestrzenie. Natomiast motywem przewodnim kampanii są renifery, które jednocześnie są jednymi z najważniejszych bohaterów filmu. To one prowokują całą historię, motywują naszych „ludzkich” bohaterów do działania i oglądania Mikołajkowego Bloku Reklamowego. Chciałem, żeby z jednej strony były to magiczne, niezwykłe i charyzmatyczne postaci ale jednak wizualnie jak najbardziej autentyczne, szczegółowe, osadzone w naszym świecie. Z pomocą przyszła ekipa Orki, która już od początkowego etapu uczestniczyła w pracach nad koncepcją – mówi Armin Kurasz.
 
-
Dla wirtualnej produkcji nie ma żadnych ograniczeń poza wyobraźnią, dlatego z wielką przyjemnością wykorzystaliśmy tę technologię, by na potrzeby Mikołajkowego Bloku Reklamowego Polsatu wykreować bajkowe przestrzenie i krajobrazy takie jak gabinet św. Mikołaja czy niebiański lot saniami. Największym wyzwaniem były renifery, które w tym roku odgrywają wyjątkowo ważne role w kampanii. Myślę, że stanęliśmy na wysokości zadania i nasze kreacje będą cieszyć oczy i serca publiczności – dodaje Katarzyna Kozłowska, head of production w Studiu Orka.
 
  • Zachęcamy też do przeczytania rozmowy z Magdaleną Zimecką, w której wyjaśnia, na czym polega wyjątkowość Studia Orka na polskim rynku produkcji i postprodukcji filmowej.
Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.