Biuro reklamy Grupy RMF po raz 9. triumfuje w naszym raporcie

Reklamodawcy doceniają przede wszystkim profesjonalne doradztwo oraz umiejętność oferowania ciekawych, atrakcyjnych formatów i rozwiązań.

W raporcie prezentujemy badania satysfakcji współpracy z biurami reklamy, które przygotowała firma Kantar Polska. Próbę badawczą stanowili specjaliści z domów mediowych. Nagrody i wyróżnienia w  raporcie pochodzą od redakcji “Media Marketing Polska”. Przy ich przyznawaniu braliśmy pod uwagę m.in. ofertę biur, politykę handlową, zmiany personalne i inne wydarzenia z ostatnich 12 miesięcy działalności.

W dorocznym badaniu satysfakcji klientów Kantara pośród krajowych nadawców radiowych biuro reklamy Grupy RMF nie miało sobie równych już po raz 9. z rzędu. Ocena ogólna wyniosła 4,9 przy średniej 4,5. Najwyższe oceny respondenci wystawili za transparentną politykę cenową oraz elastyczne i sprawne działanie w sytuacji zmiany w trakcie kampanii, doceniono także szybkie i wyczerpujące odpowiedzi na brief. Największa różnica pomiędzy wskazaniami na biuro Grupy RMF a średnią (+25%) wystąpiła na parametrze „potrafią doradzić, zaoferować ciekawe rozwiązania”. W ocenie respondentów także pod względem profesjonalnej obsługi kampanii internetowych biuro jest zdecydowanie lepsze od konkurentów, a odsetek pozytywnych opinii w tym obszarze wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem. Zasługuje to na podkreślenie w obliczu stale rosnącej synergii między radiem i internetem zarówno pod względem treści, jak i rozwiązań reklamowych. – Radio pozostaje wyjątkowo atrakcyjnym, szybkim, elastycznym i świetnie wspierającym sprzedaż medium, bardzo konkurencyjnym w stosunku do telewizji czy internetu. A stacje Grupy RMF oferują reklamodawcom nieszablonowe rozwiązania i niskie koszty dotarcia do wszystkich kluczowych targetów – podkreśla Tomasz Ramza (na zdjęciu), dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.

Pierwsze miejsce Grupy RMF, a zwłaszcza jej flagowej stacji RMF FM na krajowym rynku pod względem udziału w czasie słuchania jest od lat niezagrożone, jednak w najbliższym czasie lider będzie odczuwać coraz większą presję ze strony Grupy Eurozet wzmocnionej stacjami z Grupy Radiowej Agory. W badaniu Radio Track, również realizowanym przez Kantara (fala sierpień-październik 2023 r.), słuchalność RMF FM została oceniona na 29,4%, co daje stacji ponaddwukrotną przewagę nad drugim w zestawieniu Radiem Zet. Trzeba jednak zauważyć delikatny spadek, o 0,8 pkt proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, podczas gdy Radio Zet zyskało prawie 1 pkt proc. RMF FM jest w tym badaniu liderem także w prawie każdym z 17 największych miast i aglomeracji kraju oprócz stolicy, gdzie na prowadzenie wyszło Radio Zet. W okresie od kwietnia do września br. RMF FM umocniło pozycję m.in. w Łodzi (najbardziej, o 4 pkt proc.), Krakowie, Poznaniu i Wrocławiu. Mimo drobnego spadku w aglomeracji śląskiej (z 37,2% przed rokiem do 36,4% obecnie) stacja i tak deklasuje tam rywali – drugie na liście Antyradio ma tylko 7,1%.

W kontekście coraz ważniejszej synergii między radiem i internetem warto przypomnieć odnotowany w czerwcu br. rekord oglądalności portalu informacyjnego RMF24.pl (7,55 mln użytkowników, zasięg 23%). Zajął trzecią pozycję w badaniu Mediapanel Gemiusa w kategorii tematycznej „Informacje i publicystyka – ogólne”, jedynie największym portalom horyzontalnym (WP.pl i Onet.pl), a wyprzedzając m.in. O2.pl, TVN24.pl i radiozet.pl.

Ważna z punktu widzenia reklamodawców jest także percepcja flagowej stacji Grupy RMF jako wiarygodnego źródła informacji. RMF FM znalazło się na czele listy marek medialnych obdarzanych przez Polaków największym zaufaniem w „Digital News Report 2023” przygotowanym przez Reuters Institute for the Study of Journalism z Uniwersytetu w Oksfordzie w Wielkiej Brytanii na podstawie badania przeprowadzanego przez YouGov w 46 krajach na 6 kontynentach, w tym w Polsce. Zaufanie do wiadomości z RMF FM zadeklarowało 55% Polaków, Radio Zet było trzecie w zestawieniu z wynikiem 49%. RMF FM miało też najlepszy, czyli najniższy wynik pod względem nieufności (15%).

Jednym ze znaków rozpoznawczych RMF FM, budujących szeroką rozpoznawalność stacji wśród słuchaczy i reklamodawców jest organizowanie audycji i akcji antenowych połączonych z wielkimi wydarzeniami plenerowymi. W ostatnim czasie nową inicjatywą w tym obszarze jest sobotnia audycja „RMF FM w trasie”, która wystartowała 7 października br. Prowadzą ją największe gwiazdy polskiej sceny muzycznej, opowiadając o swojej karierze i zarazem rozdając bilety na koncerty z aktualnie odbywających się tras.

Cały raport jest już dostępny w naszym sklepie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.