Netflix podsumowuje w specjalnym raporcie fenomen serialu "The Crown"

Z raportu "The Crown: Behind the Streams" dowiadujemy się m.in., że hashtag #TheCrown wygenerował ponad 6,1 mld wyświetleń na TikToku, a co drugiego przedstawiciela pokolenia Z zainspirował do pogłębienia wiedzy na temat historii XX w.

Z okazji emisji ostatniego, 6. sezonu serialu “The Crown” (połowa odcinków pojawiła się na platformie Netflix 16 listopada, a druga – 14 grudnia) w specjalnym raporcie “The Crown: Behind the Streams” podsumowano wpływ serialu na współczesną kulturę, społeczeństwo i gospodarkę. Raport obejmuje wyniki badań przeprowadzonych przez TikTok, Google, Skyscanner i English Heritage.

Z publikacji można dowiedzieć się m.in., że hashtag #TheCrown wygenerował na TikToku ponad 6,1 mld
wyświetleń, a #TheCrownSeason6 – jak dotąd ponad 80 mln. Według YouGov serial zainspirował 50% osób z pokolenia Z, czyli w wieku 18-24 lat, do pogłębienia wiedzy na temat brytyjskiej historii XX w. Google ujawnił ogromny wzrost liczby wyszukiwań dotyczących Aberfan (o 5000% po przedstawieniu katastrofy górniczej w sezonie 3.) i szkockiej posiadłości Ardverikie (o 1380% po tym, jak zastąpiła Balmoral w sezonie 4.).

Serial odegrał bardzo pozytywną rolę dla brytyjskiej turystyki. Wyszukiwania lotów do miejsc, w których kręcone jest “The Crown”, wzrastają w serwisie Skyscanner nawet o 53% za każdym razem, gdy nowy sezon hitu Netfliksa staje się dostępny na platformie. 25% podróżnych z całego świata twierdzi, że serial zainspirował ich do odwiedzenia Londynu w 2024 r.

Netflix podaje, że serial stworzył również ponad 2610 pełnoetatowych miejsc pracy w ciągu 1400 dni zdjęciowych. Gigant streamingowy przekazał również darowizny na rzecz lokalnych społeczności i firm zaangażowanych w prace w ponad 110 lokalizacjach, w tym 600 tys. funtów na rzecz The National Trust i English Heritage oraz oddzielne darowizny na rzecz katedry w Ely, York Minster i Greenwich Chapel.

Pełny raport jest do pobrania tutaj.

Paweł Piasecki 1030 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.