Klarna z raportem na temat gospodarki cyrkularnej

"Circularity Insights Report" pokazuje, że praktyki związane z obiegiem zamkniętym, takie jak zakupy z drugiej ręki i naprawy, są obecnie postrzegane przez konsumentów jako kluczowe sposoby oszczędzania pieniędzy.

“Circularity Insights Report” szwedzkiej firmy Klarna działającej w branży płatności odroczonych (BNPL) opisuje trendy konsumenckie związane z praktykami obiegu zamkniętego w sektorach mody i elektroniki (dwóch najbardziej popularnych wśród klientów), podsuwając zarazem markom strategie, które mogą wykorzystać, aby odpowiedzieć na te trendy.

Jednym z kluczowych ustaleń jest to, że 69% respondentów dostrzega potencjalne oszczędności w korzystaniu z ubrań z drugiej ręki, naprawach i wynajmie zamiast zakupu. Ponad połowa (54%) deklaruje obojętność na posiadanie najnowszych gadżetów. Ujawniono jednak również znaczną lukę między świadomością a działaniami w zakresie obiegu zamkniętego. Przykładowo 45% badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że naprawione urządzenie elektroniczne jest równie dobre jak nowe, ale równocześnie aż 71% konsumentów nie zdecydowało się na naprawę telefonu komórkowego, gdy uległ awarii. Raport pokazuje także znaczne różnice w postawach w zależności od wieku. Na naprawę telefonu ostatnim razem, gdy się zepsuł, zdecydowało się po 43% badanych w przedziałach wiekowych 16-24 oraz 25-34 lata, ale tylko 13% mających powyżej 55 lat. Z raportu wynika, że osoby z pokolenia Z kupują używane telefony, laptopy i sprzęt elektroniczny średnio trzy razy częściej niż osoby w wieku 55+.

“Odkryliśmy, że konsumenci rzeczywiście stają się coraz bardziej zainteresowani dokonywaniem
świadomych wyborów. Jeden na trzech respondentów (dokładnie 36%) wyraża większe zaniepokojenie swoim śladem ekologicznym i wyrządzaniem szkody środowisku niż rok temu. Widzimy również odzwierciedlenie tego w ilości zakupów z drugiej ręki za pośrednictwem Klarna, które wzrosły w 2023 r. o ponad 52%” – napisała w liście poprzedzającym raport Alexandra Colac, zajmująca w firmie stanowisko lead sustainability.

Raport został oparty zarówno na badaniu ilościowym, jak i jakościowym. To pierwsze badanie, obejmujące łącznie 3 tys. konsumentów w wieku 16 i więcej lat z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Niemczech (po tysiąc uczestników z każdego rynku), zostało przeprowadzone we współpracy z Opinium między 27 września a 3 października 2023 r. Dodatkowo przeprowadzono wywiady eksperckie z Olofem Hoverfältem (The Wardrobe Diary Project), Hasną Kourda (Save Your Wardrobe) i Peterem Windischhoferem (Refurbed).

Raport w języku angielskim jest do pobrania w całości tutaj.

Paweł Piasecki 1030 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.