Kuba Wojewódzki jako Kuba Wszechpolski w kampanii Play

P4, operator sieci Play, oficjalnie przedstawił Kubę Wojewódzkiego jako ambasadora programu "Testuj smartfona". Autorem kampanii nie jest jednak Grandes Kochonos, lecz Grey.

P4, operator sieci Play, rusza z kampanią reklamową, w której występuje dziennikarz, satyryk i felietonista oraz showman Kuba Wojewódzki. O jego udziale w kampanii pisaliśmy 18 lipca br. w MMP24. Wtedy jednak przedstawiciele sieci nie chcieli komentować tych doniesień, a Wojewódzki nie odbierał telefonu.

Z biegiem czasu informacje o udziale celebryty zaczęły się potwierdzać, ale przy okazji okazało się, że P4 zmienia relacje z agencjami reklamowymi. Jeszcze w czerwcu tego roku Bartosz Dobrzyński, CMO P4, zapewniał, że jego firma nie zamierza szukać drugiej agencji, ponieważ jest zadowolona ze współpracy z obsługującą ją na stałe Grandes Kochonos.

Stało się inaczej. Za kreację reklam z Wojewódzkim odpowiada Grey Worldwide Warszawa, która zrealizowała kampanię na zasadach projektowych. Dobrzyński zapytany o dalszą współpracę z Grandes powiedział, że agencja będzie realizować pozostałe kampanie.

Poza agencją Grey kampanię z Wojewódzkim przygotowały MediaCom Warszawa (planowanie i zakup mediów) oraz agencja K2 (obsługa interaktywna).

Wszyscy muszą mieć celebrytę

Kampania startuje dzisiaj. Zbudowana na kontraście oraz utrzymana w konwencji wywiadu ma budować przyjazny klimat wokół Playa. Będzie miała kilka odsłon, potrwa osiem tygodni i obejmie wszystkie dostępne kanały komunikacji.

Wojewódzki zapytany o wartość kontraktu powiedział jedynie, że nie ma już powodów do zazdrości o stawkę, jaką wynegocjował jego kolega z TVN Szymon Majewski, który został twarzą PKO BP. Według nieoficjalnych doniesień "Pulsu Biznesu" Majewski mógł dostać ponad 3 mln zł za użyczenie swojego wizerunku w kampanii reklamowej banku przewidzianej na dwa lata.

Przedstawiciele P4 nie ujawniają, czy i w jaki sposób będą chcieli wykorzystać wizerunek Wojewódzkiego po zakończeniu działań komunikacyjnych w ramach programu "Testuj smartfona". Z naszych informacji wynika, że operator będzie chciał prowadzić komunikację z celebrytą z różnym natężeniem do końca tego roku.

Co tak naprawdę ma reklamować Kuba Wojewódzki? Kampania ma promować szeroki dostęp do sieci 4G oraz nową propozycję Playa, program "Testuj smartfona".

W ramach programu klienci mają możliwość przetestowania smartfona Huawei Ideos U8500 przez 14 dni. Do końca tego roku Play chce oddać do przetestowania ok. 150 tys. słuchawek wyposażonych w system operacyjny Android 2.2. Każdy chętny do wzięcia udziału w akcji powinien zarejestrować się na stronie www.testujsmartfona.pl. To jedyna metoda zgłoszenia się do programu.

Po wstępnej weryfikacji przyszły tester dokona wyboru najdogodniejszego salonu Play i terminu odbioru smartfona. Tester wraz z telefonem otrzymuje kartę SIM ze specjalną ofertą Play Fresh. Na niej znajduje się pakiet 1 GB danych do swobodnego wykorzystania. Po 14 dniach tester powinien zwrócić telefon. Może zatrzymać kartę SIM, z którą testował telefon, i doładować ją w dowolny sposób, tak jak przy doładowaniu ofert Play Fresh.

Należy przypomnieć, że na początku sierpnia br. Play promuje dostęp do sieci 4G. Marketer wspiera się przy tym wynikami badań Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który przebadał jakość transmisji w sieciach bezprzewodowego internetu w największych miastach i w tym badaniu sieć Play uzyskała najwyższe wskaźniki. Kreację tej kampanii opracowała Grandes Kochonos.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.