Kują żelazo, póki gorące

Zachwyt nad mediami społecznościowymi sprawnie wykorzystuje młoda agencja Socializer, która chce się pozycjonować nie jako interaktywna, lecz właśnie socialmediowa. I radzi sobie na razie bez przeszkód. Social media widzą niemal wszyscy.

Działająca na rynku od kwietnia br. jako spółka akcyjna agencja Socializer może pochwalić się już pierwszymi sukcesami. Pracy wciąż przybywa, zespół również się powiększa. Od momentu kiedy agencja przeszła z działalności gospodarczej na spółkę akcyjną, po I kwartale swojej działalności uzyskała przychody 770 tys. zł, z czego zysk wyniósł 285 tys. zł netto.

Plan finansowy agencji jest całkiem ambitny. Do końca tego roku (licząc od kwietnia) plan prezesa Łukasza Misiukanisa (na zdjęciu) zakłada zysk na poziomie 800 tys. zł netto przy przychodach 2,5 mln zł. We wrześniu Socializer

ma pojawić się ma na NewConnect. Środki pozyskane z giełdy mają pomóc agencji zwiększyć zaangażowanie za granicą. - Docelowo chcemy rozwinąć własne produkty do zarządzania kampaniami i wprowadzić je do międzynarodowego obrotu - mówi Misiukanis.

Boom na Facebooka i pozostałe serwisy społecznościowe widzą niemal wszystkie agencje, i te niewielkie, i te całkiem spore. Inwestycje poczyniła m.in. Adv.pl, awansując Mariusza Pełechatego na stanowisko social media managera, wcześniej był liderem działu mediów społecznościowych.

Dział social mediów w lipcu wyodrębniła agencja Digital One, kieruje nim Bartłomiej Brzoskowski. Agencja Społeczności.pl otworzyła markę SoSocial, której oferta skierowana jest głównie do domów mediowych. SoSocial oferuje samoobsługowy panel reklamowy, dzięki któremu marketer zamieszcza formaty reklamowe na stronach należących do Społeczności.pl (Fotka.pl, Świstak.pl, Szafa.pl). Są to boksy kierujące na stronę, ankiety, a także "lajkowanie" (button "like" w Facebooku) z poziomu każdego z serwisów (zalogowany użytkownik jest po kliknięciu przenoszony do Facebooka bez konieczności ponownego podawania loginu i hasła lub może polubić dany fan page z poziomu serwisu).

Kampanie są targetowane, co daje możliwość śledzenia zainteresowania danym formatem, a także pozwala zmierzyć skuteczność w odpowiednich grupach docelowych. Agencje, które podobnie jak Socializer chcą oferować działania wyłącznie w mediach społecznościowych, to m.in.: Green Parrot, Agencja Social Media, Social Paths, Brandvitamina czy Lubię To.

- Agencje tego typu mają szanse na sukces, bo social media to dziś bardzo popularne narzędzie, do którego coraz więcej firm się przekonuje i poszukuje agencji oferujących profesjonalne usługi w tym zakresie. Pytanie, czy tak wąska specjalizacja sprawdzi się w dłuższej perspektywie czasu - pyta Katarzyna Żydek, new business & PR manager agencji interaktywnej Eura7.

Obecnie jest jeszcze o co walczyć, bo jak zapewnia Żydek, na rynku prowadzone są przetargi wyłącznie na social. Potwierdza to Anja Uba, social media specialist w Eskadra Opcom: - Dostajemy dużo ofert z zapytaniami lub zaproszeniami do przetargów na obsługę marki w mediach społecznościowych. Często są to zapytania na wykonanie konkretnej aplikacji czy przeprowadzenie konkursu, lecz zdecydowanie przeważają takie, w których media społecznościowe to część składowa większej kampanii w internecie - mówi.

Swoje pięć minut chce mieć właśnie Socializer. Jak informowaliśmy na łamach MMP24, prezes tej agencji Łukasz Misiukanis poszukuje osoby na stanowisko dyrektora operacyjnego. Jest to związane z coraz większym nakładem pracy.

Misiukanis dyr. operacyjnemu chce powierzyć m.in. takie obowiązki, jak: usystematyzowanie relacji na linii Socializer - dom mediowy/agencja, uporządkowanie hierarchii w dziale client service oraz opieka nad globalnymi kontraktami z domami mediowymi/agencjami. Prezes Socializera ma niebawem podjąć decyzję w tej sprawie. Zastanawia się nad trzema osobami, z czego jedna z nich związana jest z branżą.

To nie koniec zmian w zespole agencji. Poszukiwane są 2-3 osoby do działu handlowego, podobna liczba może znaleźć zatrudnienie na stanowiskach account managerów w dziale obsługi klienta. Do końca tego roku Misiukanis chce, lecz nie jest to jeszcze przesądzone, zatrudnić dwóch redaktorów.

Socializer prowadzi obecnie kampanie m.in. dla takich brandów, jak: Citibank, Suzuki czy Puma. Działania reklamowe agencja przeprowadza wyłącznie w Facebooku. Zapowiedziała jednak, że w najbliższym czasie rozpocznie pierwszą kampanię w serwisie Nk.pl, jednak nie zdradza, dla jakiego brandu będzie realizować te działania.

Moda na media społecznościowe zatacza coraz szersze kręgi. Nic nie wskazuje na to, aby ten trend miał się wkrótce zmienić. Według Gemiusa w styczniu 2006 r. serwisy bazujące na idei społeczności odwiedzała niewiele ponad połowa polskich internautów (57,5 proc.). W styczniu 2011 już prawie każdy (99,3 proc.). Agencje kują więc żelazo, bo ma ono teraz najwyższą temperaturę.

 

Maciej Florek 2042 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.