Grolsch prawdopodobnie na razie bez dużego wsparcia ATL
Marka piwa Grolsch prawdopodobnie na razie zadebiutuje bez dużego wsparcia ATL - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Tomasz Kanton odpowiedzialny za brand...
Marka piwa Grolsch prawdopodobnie na razie zadebiutuje bez dużego wsparcia ATL - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Tomasz Kanton odpowiedzialny za brand PR Kompanii Piwowarskiej nie skomentował tej informacji. - Na razie nic nie jest przesądzone. Nasze plany marketingowe w sprawie tej marki czekają na akceptację w strukturach SABMiller - stwierdził jedynie Kanton.
Według naszych informacji z początkiem roku Grolsch przeszedł z portfolio CEDC do Kompanii Piwowarskiej, ale firmy nie komentują tych wiadomości.
Kompania Piwowarska zapowiedziała niedawno, że poważnie przejrzy swoje wydatki marketingowe i poszuka oszczędności. Z drugiej strony osoby związane z branżą mówią, że marketer w przypadku Grolscha powinien przede wszystkim skupić się na dystrybucji, zwłaszcza na kanale HoReCa.
Grolsch to holenderska marka premium. W przeszłości piwo to było liderem segmentu międzynarodowego w Polsce. Grolsch pojawił się na naszym rynku już w 1991 r. i był produkowany przez ówczesnego potentata - firmę Elbrewery. Marka miała silne wsparcie reklamowe i około 2000 r. notowała około 100 tys. hektolitrów sprzedaży rocznie. Po wchłonięciu Elbrewery przez Heinekena i połączeniu spółki z Browarami Żywiec Grolsch przeszedł do portfolio firmy Brok, która także na licencji produkowała tę markę w kraju. Od 2003 r. Grolsch jest dystrybuowany przez CEDC, ale od wielu lat nie ma wsparcia, a jego udziały rynkowe są obecnie bardzo nikłe. (TW)