PKT.pl zwiększy wydatki na wsparcie sprzedaży i reklamę

Polskie Książki Telefoniczne PKT.pl, które przejęły Ditel należącą do Telekomunikacji Polskiej SA (wydawcę książek pod marką tel.), zamierzają utrzymać tę...

Polskie Książki Telefoniczne PKT.pl, które przejęły Ditel należącą do Telekomunikacji Polskiej SA (wydawcę książek pod marką tel.), zamierzają utrzymać tę markę. Zmieni się natomiast koncepcja produktu - książki telefoniczne brandowane markami pkt/tel. będą zawierały telefony i adresy zarówno firm i instytucji z danego regionu, jak i spisy abonentów TP. Znacząco wzrośnie też nakład - w ub.r. PKT i Ditel wydały łącznie 5,1 mln egz. książek teleadresowych (w tym PKT - 2,7 mln egz.), natomiast w tym roku łączny nakład wyniesie 6,3 mln egz. Jeszcze bardziej ma zwiększyć się dotarcie do odbiorców - 1,3 mln ma trafić do firm, a 5 mln - do gospodarstw domowych (pięć razy więcej niż w ub.r.). - To oznacza zupełnie nową koncepcję - przyznaje Piotr Strzałkowski, prezes Polskie Książki Telefoniczne PKT.pl, i deklaruje: - W największych aglomeracjach chcemy dotrzeć do 90 proc. domów.

Dzięki temu PKT, który poprzez przejęcie Ditela, jak sam szacuje, zwiększył udział z 46 do 53 proc. w krajowym rynku yellow pages, chce pokonać drugiego z graczy, czyli Eniro Polska (wydawcę "Panoramy Firm"). - W Europie Zachodniej z reguły jest dwóch graczy, a udziały w rynku układają się mniej więcej w proporcji 70:30 proc. My zdecydowanie chcemy mieć tę pierwszą pozycję - zapowiada Strzałkowski. W tym celu spółka zapowiada poprawę jakości swojej sprzedaży poprzez sieć 650 handlowców - na ten cel przeznaczyła 5 mln zł.

PKT.pl zwiększy też też wydatki na reklamę - z ok. 7 mln zł w ub.r. do ponad 10 mln zł w br. Obecnie współpracuje z agencją reklamową Open, natomiast planowanie i zakup mediów realizuje we własnym zakresie. Te inwestycje mają przynieść w tym roku 40-proc. wzrost liczby klientów-reklamodawców (w ub.r. było ich ok. 95 tys.), 20-proc. wzrost liczby sprzedanych reklam i 10-proc. wzrost przychodów.

Łączny przychód PKT.pl i Ditela w ub.r. wyniósł 190 mln zł, w tym roku ma wynieść ok. 209 mln zł, z czego 30 proc. ma pochodzić ze sprzedaży reklam online (w ub.r. było to 27 proc.). - Spodziewamy się, że za 5 lat z internetu może pochodzić już połowa naszych przychodów reklamowych, jednak nie oznacza to, że ludzie zrezygnują całkowicie z drukowanych katalogów. Badania na Zachodzie pokazują, że mimo że internet dostępny jest już od wielu, wielu lat, nadał mniej więcej połowa ludzi informacji szuka w papierowych książkach - mówi Strzałkowski. Niebawem PKT ma uruchomić nową platformę online, na którą European Directories (właściciel spółki) jako grupa wydał 12 mln euro.

Wartość całej branży yellow pages w ub.r. PKT szacuje na 360 mln zł (czyli przychody Eniro Polska wyniosłyby na poziomie 170 mln zł - grupa Eniro opublikuje sprawozdanie finansowe za ub.r. w lutym). (MB)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.