Fiat liderem wydatków reklamowych wśród motokoncernów w ub.r.

Wydatki reklamowe koncernów samochodowych w 2008 r. były wyższe od tych rok wcześniej o niespełna 2 proc. - wynika z...

Wydatki reklamowe koncernów samochodowych w 2008 r. były wyższe od tych rok wcześniej o niespełna 2 proc. - wynika z danych Expert Monitora (dane cennikowe netto, bez rabatów i autopromocji). Branża motoryzacyjna w ub.r. wydała na reklamy w mediach ponad 830 mln zł.

Liderem ubiegłorocznych inwestycji był Fiat Auto Poland, który zostawił w mediach 75,5 mln zł, o 8,6 proc. więcej niż w 2007 r. Zajął w rankingu miejsce General Motors Polska, który w ub.r. zredukował budżet reklamowy o 22,6 proc., do 59,5 mln zł.

Do pierwszej dziesiątki największych reklamodawców motoryzacyjnych zakwalifikował się Hyundai Motor Poland. Z wydatkami na poziomie 37,1 mln zł uplasował się na 10. pozycji. Z rankingu wypadła natomiast Honda Polska. Tylko trzech polskich importerów z pierwszej dziesiątki zmniejszyło w ub.r. swoje wydatki na reklamę w stosunku do 2007 r. Oprócz GM Poland były to Peugeot Polska i Skoda Auto Polska. Budżet francuskiego producenta aut był niższy o 12,4 proc., a Skody – o 2,4 proc. (BG)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.