Onet upraszcza cennik i promuje mniej inwazyjne formaty reklam

Onet.pl, największy pod względem zasięgu portal w polskiej sieci, od 1 lutego wprowadza nowy cennik reklam. Jak twierdzi Maciej Kossowski,...

Onet.pl, największy pod względem zasięgu portal w polskiej sieci, od 1 lutego wprowadza nowy cennik reklam. Jak twierdzi Maciej Kossowski, dyrektor pionu sprzedaży i usług marketingowych Grupy Onet.pl SA, założeniem było maksymalne uproszczenie oferty reklamowej (nowy cennik liczy zaledwie trzy strony w miejsce poprzednich kilkunastu), a zmiany cen poszczególnych formatów reklamy (podwyżki jednych, a obniżki innych) spełniają oczekiwania i odpowiadają popytowi ze strony reklamodawców.

- Zgodnie ze światowymi tendencjami, widocznymi także u nas, zależy nam na promowaniu mniej inwazyjnych form reklamy, formatów "in-page" (czyli znajdujących się w layoucie stron) zamiast layerowych [czyli takich, które częściowo lub w całości zasłaniają treści na stronie - red.] - mówi Kossowski.

Dla przykładu ceny (CPM) formatów takich jak double billboard zostały obniżone o 50-75 proc., a ceny toplayerów spadły od ponad 30 do 70 proc. (w zależności od serwisów). O 25 proc. wzrósł CPM mailingu, a reklamy scrollowe (umożliwiające "przewijanie" kreacji) zdrożały aż dwukrotnie.

Jako stała oferta w cenniku reklamowym Onetu znalazły się też reklamy targetowane behawioralnie (na podstawie zachowań internautów) oraz realizacja kampanii w modelu CPA (cost-per-action, czyli za osiągnięcie konkretnych, założonych wyników) - Onet przygotował specjalne narzędzie OnetEfekt.

Portal wprowadził też pakiety OnetPower - pakiety z gwarancją określonego zasięgu (4-11 mln użytkowników), podnosząc przy tym ceny wybranych pakietów - np. OnetReach10 (10 mln odsłon) zdrożał o jedną piątą.

- Widzimy, że reklamodawcy zaczynają odchodzić od tych najbardziej inwazyjnych formatów reklam, przeszkadzających internautom w korzystaniu z serwisów. Układając nowy cennik, staraliśmy się, by nasza oferta była atrakcyjna zarówno dla tych reklamodawców, którym zależy na dużych, zasięgowych kampaniach, jak i tych, dla których ważniejszy jest możliwie niski koszt dotarcia.

Onet podzielił wszystkie swoje serwisy w obrębie portalu na dwie kategorie - Premium (strona główna i najpopularniejsze serwisy, takie jak: biznes, film, kobieta, moto, muzyka czy sport) oraz tańsze Economy (blog, czat, foto, gala, gry, internet i komputery, komórki czy nieruchomości).

Onet.pl prognozował, że w 2008 r. osiągnie ok. 190 mln zł przychodów, o 40 proc. więcej niż w 2007 r. (136 mln zł). Jak twierdzi Kossowski, mimo słabej koniunktury w listopadzie i trochę lepszej w grudniu ub.r. Onetowi najprawdopodobniej udało się zrealizować te prognozy. Przychody z reklam stanowią ok. 80 proc. wszystkich przychodów, co oznaczałoby sumę ok. 150 mln zł w 2008 r. Na temat prognoz na ten rok przedstawiciele Onetu nie chcieli się wypowiadać.

Według badania Megapanel PBI/Gemius Onet.pl w październiku 2008 r. miał 10 mln użytkowników, Wirtualna Polska - 8,7 mln, a Interia - 7,8 mln. (MB)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.