W 2008 r. banki wydały na reklamy o 40 proc. więcej niż rok wcześniej

Według danych monitoringu Expert Monitora w ub.r. banki wydały na reklamy w telewizji, prasie, radiu, na outdoorze i w kinach...

Według danych monitoringu Expert Monitora w ub.r. banki wydały na reklamy w telewizji, prasie, radiu, na outdoorze i w kinach łącznie ponad 1 mld zł, tj. o 40 proc. więcej niż w 2007 r. (744,4 mld zł). Są to dane brutto (nie uwzględniają rabatów) i dotyczą wyłącznie reklam usług bankowych (część grup, jak np. Grupa ING czy BZ WBK, reklamuje też fundusze inwestycyjne czy produkty bankowo-ubezpieczeniowe).

W ub.r. największym reklamodawcą wśród banków był PKO BP, który wydał 93 mln zł. W 2007 r. PKO BP wydał 60,7 mln zł, niemal tyle samo co ING Bank Śląski (60,9 mln zł), który w 2008 r. nie znalazł się w pierwszej piątce reklamodawców - banków (nie oznacza to, że ING Bank Śląski drastycznie zmniejszył nakłady reklamowe, ale w monitoringu Expert Monitora zostały one zaklasyfikowane poza kategorią produktów stricte bankowych).

Drugie miejsce pod względem wydatków w ub.r. zajął Bank Millennium (65,4 mln zł), trzecie - Bank Zachodni WBK (62,5 mln zł), czwarte - Polbank (62,4 mln zł), a pierwszą piątkę zamyka Getin Bank (59 mln zł).

Podobnie jak w 2007 r. zdecydowanie najwięcej banki wydały w ub.r. na reklamy kredytów (374,6), natomiast bardzo wzrosły nakłady na reklamy produktów depozytowych - w ub.r. banki wydały na reklamy lokat 245,1 mln zł, podczas gdy w 2007 r. "zaledwie" 66,4 mln zł. Na reklamy kont poszło w ub.r. 151,2 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w 2007 r. (98,6 mln zł). (MB)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.