Browary Lubelskie zmieniają portfolio marek; trwa przetarg

Perła – Browary Lubelskie SA wprowadzają na rynek nową markę Perła Export oraz planują wprowadzenie kolejnej - piwa Lubelskie oraz...

Perła – Browary Lubelskie SA wprowadzają na rynek nową markę Perła Export oraz planują wprowadzenie kolejnej - piwa Lubelskie oraz relaunch Goolmana. Browar wybiera agencję reklamową, a tegoroczne wydatki reklamowe zamierza utrzymać na poziomie z ub.r.

Perła Export to piwo jasne pełne o zawartości alkoholu 5,6 proc. Jak twierdzi producent, nowoczesny design etykiety i zielona butelka mają sprawić, że po markę sięgną młodzi ludzie, a cena detaliczna ok. 2,50 zł za butelkę bezzwrotną 0,5 l plasuje tę markę w segmencie premium. Browar produkuje już Perłę Chmielową w zielonej (bezzwrotnej) butelce, ale marketer twierdzi, że nowy produkt nie ma na celu zastąpienia żadnej z dotychczasowych. - Zadaniem nowego produktu jest zdobycie uznania wśród osób, które nie są lojalnymi konsumentami pozostałych naszych marek - mówi Sławomir Staręga, kierownik marketingu Perła – Browary Lubelskie. - Zupełnie nowy, stworzony specjalnie dla tego piwa przekaz reklamowy daje nam gwarancję, że żadna z naszych dotychczasowych marek nie będzie kanibalizowana przez Perłę Export - dodaje.

Kampania reklamowa nowej marki, która potrwa do końca lutego br., poprzedzona została działaniami teaserowymi, a oparta jest na nośnikach reklamy zewnętrznej (billboardy, siatki wielkoformatowe) i dodatkowo wsparta prasą regionalną (reklama prasowa i artykuły sponsorowane). Kreację oraz planowanie i zakup mediów kampanii przygotował pion marketingu Perła – Browary Lubelskie.

Perła – Browary Lubelskie przygotowuje się do wprowadzenia jeszcze jednej nowej marki. - Prace nad tym projektem trwają od połowy ub.r., a ich ukoronowaniem było oficjalne przyznanie naszej firmie praw do dysponowania nazwą "Lubelskie" przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. Produkcja piwa Lubelskie rozpocznie się w naszym browarze na początku marca i trafi do dystrybucji w butelkach 330 ml prawdopodobnie przed Wielkanocą - mówi Staręga. Producent szykuje też relaunch marki Goolman (jego celem ma być odświeżenie wizerunku marki - nowe etykiety oraz puszki wejdą do sprzedaży wiosną).

Browary zaprosiły sześć agencji do przetargu na tegoroczną komunikację sztandarowej marki Perła Chmielowa (kampanie wiosenna i jesienna). Startują w nim: McCann Erickson, Juicy, S4, Jasieński/Stadnicki Advertising, Ad King, Lemon Blue. 16-18 lutego zaplanowane są agencyjne prezentacje, agencja ma być wybrana do końca lutego. Nie ma planów wyboru domu mediowego.

Budżet reklamowy na ten rok Browary Lubelskie ustaliły na podobnym poziomie co w roku ubiegłym. - Nie planujemy zmniejszania wydatków reklamowych. Naszą odpowiedzią na trudną sytuację na rynku są działania mające na celu bardziej efektywne wykorzystanie środków budżetowych. Mamy nadzieję, że sezon letni przyniesie poprawę nastrojów nie tylko w branży, lecz także w całym segmencie FMCG - mówi Sławomir Staręga.

Perła – Browary Lubelskie zdecydowały o zaniechaniu rozlewania piwa marki Zwierzyniec w tamtejszym browarze, ale marka ma zostać utrzymana - jej produkcja została przeniesiona, natomiast w Zwierzyńcu ma powstać muzeum browarnictwa. (MB, AMS)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.