Canon jeszcze nie potwierdza przeniesienia budżetu z MEC do PHD
Międzynarodowe serwisy informacyjne, w tym m.in. brytyjski BrandRepublic.com, poinformowały, że Canon zakończył trwający od jesieni ub.r. regionalny przetarg mediowy i...
Międzynarodowe serwisy informacyjne, w tym m.in. brytyjski BrandRepublic.com, poinformowały, że Canon zakończył trwający od jesieni ub.r. regionalny przetarg mediowy i zdecydował o centralizacji całego budżetu w zakresie planowania i zakupu mediów we wszystkich krajach regionu EMEA w sieci PHD (Grupa Omnicom). Oznacza to dotkliwą stratę dla sieci Mediaedge:cia (WPP Group), która do tej pory obsługiwała większą cześć tego biznesu. W przetargu brały także udział sieci: Universal McCann (Interpublic) oraz Carat (Aegis).
Tymczasem przedstawiciele Canon Polska w odpowiedzi na pytanie, czy krajowy oddział zakończy współpracę z Mediaedge:cia i czy będzie negocjował umowę z nowym domem mediowym, przekazali, iż europejska centrala Canona zaprzecza, jakoby przetarg został już rozstrzygnięty, i twierdzi, że nie zdecydowano jeszcze o wyborze partnera.
Łączny budżet Canona w regionie EMEA szacowany jest na 50 mln funtów. (MB, "BrandRepublic")