Orange będzie sponsorem piłkarskiej reprezentacji
Marka Orange zastąpi logo TP na koszulkach polskiej reprezentacji narodowej w piłce nożnej. Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy Telekomunikacji Polskiej, informuje, że...
Marka Orange zastąpi logo TP na koszulkach polskiej reprezentacji narodowej w piłce nożnej. Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy Telekomunikacji Polskiej, informuje, że podpisana w ub.r. przez TP umowa sponsorska z PZPN dawała możliwość takiej zmiany.
Logo Orange pojawi się na koszulkach i kurtkach zawodników oraz ekipy, a także na boiskach.
Przedstawiciele TP wyjaśniają, że zmiana wynika z tego, że Orange jako marka globalna mocno angażuje się w sponsoring sportowy - również w Polsce.
- Ponad 30 proc. Polaków wskazuje na Orange jako markę spontanicznie kojarzącą się ze sponsoringiem piłki nożnej. Wystarczy przypomnieć, że przez ponad trzy lata wspierała polską Ekstraklasę tak skutecznie, że 51 proc. ankietowanych nadal wskazuje na Orange jako sponsora Ekstraklasy, mimo że kontrakt sponsorski wygasł w czerwcu ub.r. - wskazuje Piotr Gołos, dyrektor ds. sponsoringu i CSR Grupy TP.
Według TP zmiana brandu wspierającego piłkarzy jest także logiczną konsekwencją uruchomienia przez TP w sierpniu ub.r. kanału telewizyjnego Orange Sport. - To najbardziej piłkarska z polskich telewizji, która na żywo transmituje mecze polskiej Ekstraklasy oraz rozgrywki ligowe z innych lig europejskich - twierdzi Gołos.
Orange będzie eksponowany na koszulkach piłkarzy naszej reprezentacji do końca trwania obecnego kontraktu TP z PZPN, czyli do eliminacji do mistrzostw świata w RPA (czerwiec 2010 r.).
Telekomunikacja Polska jest głównym sponsorem polskiej reprezentacji od 2002 r. Przedłużony w ub.r. kontrakt z Polskim Związkiem Piłki Nożnej obowiązuje do mistrzostw świata w RPA w 2010 r. - z możliwością przedłużenia, jeśli reprezentacja awansuje do finałów mistrzostw.
Według nieoficjalnych informacji (podanych m.in. przez portal NaszaKadra.pl) po ubiegłorocznej renegocjacji warunków PZPN inkasuje od TP SA 3 mln euro rocznie. Wcześniej kwota ta była dwa razy niższa (5 mln zł), ale po awansie do Euro 2008 związkowi udało się znacznie zwiększyć stawkę.
Przypomnijmy, że kluby zrzeszone w Ekstraklasa SA w połowie ub.r. odrzuciły ofertę TP (PTK Centertel/Orange), która za trzyletni kontrakt proponowała 45 mln zł. Od tej pory Ekstraklasa nie ma sponsora tytularnego. (MB)