ING obcina wydatki na reklamę i może wycofać się z Formuły 1
Holenderska grupa ING w odpowiedzi na kryzys finansowy ogranicza globalnie wydatki marketingowe i rozważy zasadność dalszego zaangażowania w sponsoring Formuły...
Holenderska grupa ING w odpowiedzi na kryzys finansowy ogranicza globalnie wydatki marketingowe i rozważy zasadność dalszego zaangażowania w sponsoring Formuły 1 (ING jest głównym sponsorem teamu Renault). Celem tych zabiegów ma być ograniczenie wydatków operacyjnych grupy o 1 mld euro w tym roku.
Rzecznik ING potwierdził, że aktywności marketingowe wokół Formuły 1 zostaną ograniczone po zakończeniu kontraktu w tym roku (wygasa po tym sezonie wyścigów), natomiast sama aktywność "sponsoringowa" będzie podlegała ocenie.
Grupa ING twierdzi, że 35 proc. zakładanych oszczędności uzyska dzięki zapowiedzianemu zwolnieniu 7 tys. pełnoetatowych pracowników, których pensje kosztowały rocznie 450 mln euro.
ING poinformowało, że ub.r. zakończy startą 1 mld euro, a IV kwartał dla rynku akcji i kredytów był najgorszy w ciągu ostatniego półwiecza. ("BrandRepublic")