Danone podtrzymuje kategorię słonych produktów; obniża ceny całej oferty

Danone Polska realizuje w odniesieniu do wszystkich produktów ze swojego portfolio nową politykę cenową zakładającą obniżki cen detalicznych. Wysokość tych...

Danone Polska realizuje w odniesieniu do wszystkich produktów ze swojego portfolio nową politykę cenową zakładającą obniżki cen detalicznych. Wysokość tych redukcji waha się średnio między 5 a 30 proc. Zdaniem Ramina Khabirpoura, od siedmiu lat pełniącego funkcję dyr. generalnego polskiego oddziału Danone, a obecnie zarządzającego koncernu w regionie Europy Środkowej, jest to sposób na budowanie społecznego zaufania do produktów firmy. - Naszym celem jest upewnić się, że naszych konsumentów będzie stać na nasze produkty. Nie jest to zwykła zagrywka marketingowa, ale działanie, na które Danone zwyczajnie stać po wdrożeniu procesów wzmacniających efektywność oszczędzających koszty produkcji na każdym etapie - podkreśla Khabirpour. Nie podaje jednak, na jakie wyniki sprzedaży liczy jego firma dzięki obniżkom cen.

Według Khabirpoura w firmie udało się stworzyć taką kulturę korporacyjną, która pozwala na eliminowanie straty - czy to energii, czy nakładów pracy - na każdym poziomie. Oszczędności tak wygenerowane pozwalają na redukcje cen. Najtańszy produkt firmy - Danone Gratka - kosztuje teraz 49 gr za opakowanie (wcześniej było to 99 gr). - Gratka ponadto powiększyła rynek, bo do kategorii wchodzi mnóstwo nowych konsumentów, którzy wcześniej nie byli nabywcami mlecznych produktów - dodaje Khabirpour.

Ponadto jego zdaniem Danone będzie w Polsce w ciągu najbliższego roku inwestować w rozwój słonych produktów sprzedawanych pod marką Danio. Obecnie na rynku są cztery warianty Dania z Warzywami, ale według Khabirpoura na razie odniosły one umiarkowany sukces rynkowy. - Spodziewaliśmy się większej sprzedaży, ale okazało się, że ta kategoria potrzebuje więcej czasu na budowę grupy odbiorców. Będzie ona rozwijana, ale musimy nad tym jeszcze popracować - mówi Khabirpour. Danio z Warzywami będzie rozwijane przez mniej więcej rok; jeśli w tym czasie nie uda się tej submarce zdobyć wystarczającej liczby nabywców (spodziewanej ich wielkości marketer nie ujawnia), to prawdopodobnie zniknie z rynku. Na ich miejsce pojawią się jednak nowe produkty, a kategoria będzie rozwijana. (AMS)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.