Polacy nie ufają reklamom banków według badań OMG Metrics

Wyniki najnowszych badań "Reklamy jakich produktów są najmniej uczciwe?" z cyklu MacroFaq zrealizowanych przez OMG Metrics pokazują, że niemal jedna...

Wyniki najnowszych badań "Reklamy jakich produktów są najmniej uczciwe?" z cyklu MacroFaq zrealizowanych przez OMG Metrics pokazują, że niemal jedna trzecia (30,8 proc.) respondentów wskazała reklamy banków jako przekazy najmniej wiarygodne. Brak zaufania do tego typu przekazu jest równoległy ze wzrostem dochodów respondentów - odpowiedzi takiej udzieliło 38,4 proc. respondentów spośród osób o dochodach przekraczających 2,5 tys. zł netto miesięcznie w porównaniu z 21,5 proc. spośród osób z przychodami do 1,5 tys. zł netto.

W przypadku innych kategorii na kolejnych pozycjach uplasowały się reklamy środków czystości (25,1 proc.) i produkty spożywcze (20,3 proc. respondentów uważa, że podają w dużej mierze fałszywe informacje). W nieograniczone możliwości dokonywania cudów przez kosmetyki nie wierzy 14,3 proc. ankietowanych. Inne kategorie produktów (leki, telefony komórkowe i samochody) w badaniu pojawiały się rzadziej jako temat nieuczciwych reklam. Za najbardziej wiarygodne respondenci uznali reklamy samochodów.

Badanie zrealizował zespół OMG Metrics 24-28 listopada 2008 r. na próbie 399 osób w wieku 15-59 lat zamieszkałych w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. (JD)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.