Reklamy Seiko oskarżone o gloryfikację broni

Do Advertising Standard Authority (ASA), brytyjskiej instytucji nadzorującej i monitorującej standardy na rynku reklamowym, wpłynęło szereg skarg od osób, które...

Do Advertising Standard Authority (ASA), brytyjskiej instytucji nadzorującej i

monitorującej standardy na rynku reklamowym, wpłynęło szereg skarg od osób,

które poczuły się urażone najnowszą reklamą prasową zegarków Seiko Breil. Na

layoucie młoda atrakcyjna kobieta trzyma w ręku rewolwer, obok znajduje się tarcza

strzelnicza w kształcie męskiej sylwetki, a w niej dziury po kulach, które układają się

w hasło: "Don't touch my Breil". Skarżący się do ASA zwracali uwagę, że reklama

gloryfikuje przemoc i broń palną i jest nieodpowiedzialna. Seiko odpowiada, że

reklamy prasowe są elementem szerszej kampanii reklamowej Breil obejmującej

również telewizję, a ich layout nie ma na celu prezentowania broni palnej w

atrakcyjny sposób, ale nawiązuje do znanej fikcyjnej postaci agenta brytyjskiego

wywiadu Jamesa Bonda. Advertising Standard Authority przychyliła się do skarg

odbiorców - stwierdziła co prawda, że reklamy nie zawierają elementów przemocy,

ale niepotrzebnie mogą gloryfikować broń, i nakazała firmie Seiko, aby więcej nie

korzystała z tego typu przekazu reklamowego. ("BrandRepublic")

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.