Adidas sponsorem tegorocznych igrzysk w Atenach
Adidas prawdopodobnie ogłosi wkrótce, że zostaje oficjalnym sponsorem igrzysk olimpijskich w Atenach. Wartość kontraktu sponsorskiego nie jest znana, ale wiadomo,...
Adidas prawdopodobnie ogłosi wkrótce, że zostaje oficjalnym sponsorem igrzysk
olimpijskich w Atenach. Wartość kontraktu sponsorskiego nie jest znana, ale
wiadomo, że firma bardzo chce taki kontrakt podpisać - sponsoring ostatnich
wielkich zawodów - mundialu w Korei/Japonii - zaowocował globalnym wzrostem
sprzedaży akcesoriów futbolowych Adidasa o 30 proc. Według nieoficjalnych
jeszcze informacji Adidas będzie miał prawa do ubrania wszystkich sędziów i
wolontariuszy w buty i ubrania obrandowane tą marką (wolontariuszy
wspomagających organizację igrzysk ma być ponad 100 tys.). Dodatkowo na mocy
umów indywidualnych i drużynowych wyposaży w swój sprzęt także ok. 4 tys.
zawodników. Według Adidasa sponsoring igrzysk ma być bardziej działaniem
brandingowym niż motorem natychmiastowej sprzedaży, jednak firma liczy na
przełożenie wzrostu świadomości marki na sprzedaż w perspektywie
długoterminowej. Igrzyska są kolejną okazją do pokazania międzynarodowej
publiczności fanów sportowych, jak mocno marka Adidas jest zaangażowana w
sport. Według wcześniejszych zapowiedzi globalne zyski netto Adidasa mają w tym
roku wzrosnąć o minimum 10 proc. przy wzroście sprzedaży o 3-5 proc.
("BrandRepublic")