Wkrótce przychody płatnej TV bedą wyższe niż przychody ze spotów

Już niebawem w Europie przychody płatnej telewizji będą wyższe niż przychody z tradycyjnej reklamy telewizyjnej - wynika z raportu ZenithOptimedia....

Już niebawem w Europie przychody płatnej telewizji będą wyższe niż przychody z

tradycyjnej reklamy telewizyjnej - wynika z raportu ZenithOptimedia. Może się to

stać już w 2005 r. Przychody płatnych stacji staną się najważniejszym elementem

telewizyjnej ekonomii. Raport przewiduje, że dynamika przychodów ze sprzedaży

tradycyjnych spotów będzie spadać. W latach 2003-2012 będzie to wzrost na

poziomie 33 proc. W poprzedniej badanej dekadzie był to wzrost 43 proc. W latach

2003-2012 rynek telewizji płatnej wzrośnie o 58 proc. - przewidują autorzy

raportu. ZenithOptimedia zwraca też uwagę na to, iż z badań na 5 największych

rynkach europejskich wynika, że udział telewizji publicznych w torcie reklamy

telewizyjnej spadł z 24 proc. w 1993 r. do 17 proc. dziś. Zdaniem autorów raportu

przyczyn zjawiska należy szukać m.in. w coraz skuteczniejszych działaniach

prywatnych stacji w pozyskiwaniu młodej atrakcyjnej widowni, choćby poprzez

formaty reality. ("BrandRepublic")

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.