Wkrótce przychody płatnej TV bedą wyższe niż przychody ze spotów
Już niebawem w Europie przychody płatnej telewizji będą wyższe niż przychody z tradycyjnej reklamy telewizyjnej - wynika z raportu ZenithOptimedia....
Już niebawem w Europie przychody płatnej telewizji będą wyższe niż przychody z
tradycyjnej reklamy telewizyjnej - wynika z raportu ZenithOptimedia. Może się to
stać już w 2005 r. Przychody płatnych stacji staną się najważniejszym elementem
telewizyjnej ekonomii. Raport przewiduje, że dynamika przychodów ze sprzedaży
tradycyjnych spotów będzie spadać. W latach 2003-2012 będzie to wzrost na
poziomie 33 proc. W poprzedniej badanej dekadzie był to wzrost 43 proc. W latach
2003-2012 rynek telewizji płatnej wzrośnie o 58 proc. - przewidują autorzy
raportu. ZenithOptimedia zwraca też uwagę na to, iż z badań na 5 największych
rynkach europejskich wynika, że udział telewizji publicznych w torcie reklamy
telewizyjnej spadł z 24 proc. w 1993 r. do 17 proc. dziś. Zdaniem autorów raportu
przyczyn zjawiska należy szukać m.in. w coraz skuteczniejszych działaniach
prywatnych stacji w pozyskiwaniu młodej atrakcyjnej widowni, choćby poprzez
formaty reality. ("BrandRepublic")