Havas otrzymał propozycję sprzedaży udziałów MPG - donosi "Wall Street Journal"
Według "Wall Street Journal" francuska firma reklamowa Havas otrzymała ostatnio przynajmniej jedną propozycję od grup konkurencyjnych. Potencjalny partner jest ponoć...
Według "Wall Street Journal" francuska firma reklamowa Havas otrzymała ostatnio przynajmniej jedną propozycję od grup konkurencyjnych. Potencjalny partner jest ponoć zainteresowany kupnem 49 proc. należącej do Havas sieci Media Planning Group (MPG). Gazeta nie podaje, od kogo wyszła propozycja. Zainteresowanych MPG może być kilka firm. MPG jest obecnie na 10. miejscu wśród sieci mediowych na świecie pod względem obrotów. Jednak MPG w Wielkiej Brytanii miała bardzo nieudany rok, w którym straciła budżet Orange na rzecz Initiative, generalnie sieć traci swoją pozycję w części Europy i w USA. Wśród ewentualnych partnerów wymienia się m.in. Grey Global (który posiada MediaCom - dwie średniej wielkości firmy mogłyby skorzystać na bliższej współpracy). Inną możliwością jest WPP (obie firmy mają join venture w Azji). Kolejnym wymienianym partnerem jest Aegis. Rzecznik Havas oświadczył, że zaprzecza wiadomościom o jakiejkolwiek konkretnej propozycji, oraz że ani część, ani całość MPG nie jest na sprzedaż. ("BrandRepublic")