Agora SA powołała nową strukturę działu sprzedaży reklam i ogłoszeń "Gazety Wyborczej"
Sprzedaż reklam i ogłoszeń do "Gazety Wyborczej" (Agora SA) odbywa się w ramach nowej struktury działu sprzedaży w dzienniku. Właśnie...
Sprzedaż reklam i ogłoszeń do "Gazety Wyborczej" (Agora SA) odbywa się w ramach
nowej struktury działu sprzedaży w dzienniku. Właśnie zakończył się proces jej
powstawania. Prace nad zmianami rozpoczęły się w listopadzie ub.r. "Dopasowaliśmy
zasady sprzedaży i ofertę do aktualnej sytuacji rynkowej i różnorodnych potrzeb
klientów. Nasz dział od dawna funkcjonował bez zasadniczych zmian. Teraz
przeprowadziliśmy je gruntownie" - powiedział Marek Tretyn, od połowy ub.r.
dyrektor ds. sprzedaży reklamy i ogłoszeń, wcześniej dyrektor odpowiedzialny za
oddziały "Wyborczej". Sprzedaż reklam i ogłoszeń podzielona została na trzy części:
dział klientów strategicznych, którym kieruje Elżbieta Nowacka; dział sprzedaży z
Danutą Kubow na czele i Agnieszką Rożewską oraz Elżbietą Olejniczak w roli jej
zastępców ds. sprzedaży; dział biur ogłoszeń kierowany przez Katarzynę
Kolanowską. Dyrektorowi ds. sprzedaży podlegają też kierownik działu promocji i
wsparcia sprzedaży ogłoszeń (w tej roli Magdalena Sławińska) oraz dyrektor ds.
reklamy dziennika bezpłatnego "Metro", to jest Joanna Parczyńska. W nowej
strukturze "Metro" uzyskało automonię. Jest sprzedawane niezależnie od "Gazety".
Marek Tretyn podkreślił, że handlowcy "Metra" są przygotowani do aktywnego
uczestniczenia na konkurencyjnym rynku dzienników. W nowej strukturze działu
sprzedaży reklam i ogłoszeń "Wyborczej" zrezygnowano z działu sprzedaży do
wydań lokalnych, którym kierowała Agnieszka Rożewska. Teraz sprzedaż do wydań
lokalnych prowadzona jest przez wszystkich handlowców. "Przebudowaliśmy się
strukturalnie, kompetencyjnie, zmienia się nasz styl pracy, a także system
motywacyjny dla handlowców. Proces powstawania nowej struktury uważam za
zamknięty" - powiedział Marek Tretyn. (JD, KP)