Koncern Nestlé przegląda oferty domów mediowych
Szwajcarski koncern spożywczy Nestlé przegląda w skali międzynarodowej oferty domów mediowych ze swojego portfolio, w Polsce jeszcze nie zarządzono przeglądu...
Szwajcarski koncern spożywczy Nestlé przegląda w skali międzynarodowej oferty domów mediowych ze swojego portfolio, w Polsce jeszcze nie zarządzono przeglądu ofert. Globalny budżet mediowy Nestlé szacowany jest na 1,5 mld dol. Nie wiadomo, jaka jest przyczyna przeglądu ofert, ale wiąże się ją z nominacją nowego wiceprezesa ds. marketingu, którym został Ed Marra. Przedstawiciele Nestlé w Szwajcarii powiedzieli dziennikarzowi "BrandRepublic", że nie wiedzą, czy przegląd ofert ma na celu obniżenie kosztów. Na różnych rynkach na świecie Nestlé współpracuje obecnie z domami mediowymi: MindShare, OMD, Universal McCann i ZenithOptimedia. W Polsce od wielu lat planowaniem i zakupem mediów dla Nestlé zajmuje się Universal McCann. W 2003 r. wydatki reklamowe Nestlé w Polsce wyniosły według monitoringu Expert Monitora 207,2 mln zł (dane cennikowe). "Wiem, że w naszej centrali w Szwajcarii prowadzone są rozmowy z agencjami mediowymi. Na razie w Polsce domy mediowe nie zostały poproszone o oferty. Moim zdaniem do ewentualnej zmiany domu mediowego w naszym kraju nie dojdzie w tym roku" - powiedziała Beata Dąbrowska, specjalista ds. mediów w Nestlé Polska. Dąbrowska
dodała, że nie wie, czy i kiedy agencje w Polsce zostaną zaproszone do prezentacji ofert. W Wielkiej Brytanii w lutym br. dwie agencje kreatywne Lowe i J. Walter Thompson współpracujące z Nestlé zostały postawione w stan podwyższonej gotowości, po tym jak Chris White, nowy dyr. generalny w Nestlé Rowntree UK, zapowiedział przegląd strategii reklamowych i marketingowych. Do najważniejszych globalnych marek Nestlé zalicza się: Kit Kat, Milky Bar, Lion, Quality Street, Friskies, Nesquik,Nescafé, a także marki wód mineralnych: Perrier, Vittel, Sanpellegrino. W Polsce do Nestlé należą także marki: Winiary, Goplana, Princessa. ("BrandRepublic", PR)