Toyota przymierza się do kampanii korporacyjnej i reklamuje Rav 4
Koncern Toyota Motor Company planuje przeprowadzenie w bieżącym roku kampanii wizerunkowej. "W pewnym momencie zauważyliśmy, że podczas gdy wskaźniki dotyczące...
Koncern Toyota Motor Company planuje przeprowadzenie w bieżącym roku kampanii
wizerunkowej. "W pewnym momencie zauważyliśmy, że podczas gdy wskaźniki
dotyczące naszych poszczególnych marek samochodów rosną, to wskaźnik brandu
Toyota ustabilizował się. Uznaliśmy więc, że przyszedł czas na wsparcie marki
Toyota" - mówi Krzysztof Prus, kierownik działu sprzedaży i marketingu Toyota
Motor Company. Kampania będzie miała miejsce w drugiej połowie bieżącego roku w
stacjach telewizyjnych. Obecnie ma miejsce kampania wizerunkowa komunikująca
niezawodność samochodów Toyota, ale w dyskretny sposób jest w niej
prezentowany model Corolla. Kampania, która będzie miała miejsce za kilka
miesięcy, będzie już kampanią stricte korporacyjną. Szczegóły dotyczące tej akcji
są w trakcie opracowywania. W zakresie kreacji spółka współpracuje z agencją
reklamową Saatchi & Saatchi, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajmuje się
dom mediowy Zenith Media. Spółka rozpoczęła właśnie kampanię reklamową modelu
Rav 4. Potrwa ona do 11 kwietnia. Na jej potrzeby został przygotowany 30-
sekundowy spot pt. "Wentyl". Akcja rozgrywa się w mieście, gdzie młody mężczyzna
reaguje niekonwencjonalnie na trudne sytuacje. Spot jest opatrzony hasłem: "Nowa
Toyota Rav 4 - przełam schematy". Grupą docelową kampanii są młodzi aktywni
mieszkańcy dużych miast, niebanalni, manifestujący swoją niezależność i
wyjątkowość. Reklamówka będzie emitowana w TVP, TVN, TVN24, TVN Turbo,
National Geographic, Discovery, Fashion TV, Canal Plus, MTV Classic. Toyota
sprzedała w ub.r. w Polsce 35,8 tys. nowych samochodów (wobec 23,5 tys. rok
wcześniej). Na kampanie reklamowe w mediach wydała 60,2 mln zł (dane cennikowe,
źródło: Expert Monitor). (PU, MG)