"Filipinka" bez gadżetów, ale z nowymi dodatkami

Wydawnictwo Bauer rozważa możliwość zaprzestania dołączania gadżetów do miesięcznika "Filipinka", co powinno przyczynić się do obniżenia jego ceny egzemplarzowej (w...

Wydawnictwo Bauer rozważa możliwość zaprzestania dołączania gadżetów do

miesięcznika "Filipinka", co powinno przyczynić się do obniżenia jego ceny

egzemplarzowej (w tej chwili ok. 5 zł). W zamian planuje wzbogacanie treści

magazynu praktycznymi informacjami dla młodych osób z zakresu studiów, robienia

kariery, zarabiania pieniędzy. Jednocześnie Bauer chce kontynuować politykę

wydawania dodatków specjalnych o charakterze edukacyjnym pod logo "Filipinki" z

własną ceną egzemplarzową. Do takiej decyzji przekonuje wydawcę powodzenie

aktualnej serii "Matura z języka polskiego". Bauer dzięki takiej strategii zamierza

także jeszcze wyraźniej odróżnić "Filipinkę" od formuły "Twista", innego

miesięcznika dla dziewcząt tego wydawnictwa, który ma charakter bardziej

rozrywkowy. Wydawnictwo Bauer w tym roku przeprowadzi szereg badań

dotyczących segmentu prasy młodzieżowej. "Wiemy, jak bardzo zmienia się nasz

odbiorca. Poszukujemy najlepszej komunikacji z nim. Pragniemy reagować na

wszystkie potrzeby młodych i dostarczać im produkty jak najwyższej jakości" -

powiedział Jerzy Szulwic, członek zarządu Wydawnictwa Bauer odpowiedzialny za

prasę dla młodzieży. Intensywne badania uzasadniają też, jak dodał, dane

demograficzne. Wskazują na stałe rok po roku spadki urodzeń w Polsce, np. w tej

chwili siedmiolatków jest o ponad jedną czwartą mniej niż piętnastolatków, którzy

stanowią dla Bauera punkt odniesienia w badaniach. Wydawnictwo odnotowuje skok

sprzedaży dwutygodnika "Bravo Sport", który wg Bauera ma ostatnio osiągać

rozpowszechnianie płatne ponad 122 tys. egzemplarzy. W tytule pojawiły się

niedawno nowe rubryki poświęcone m.in. sportom walki, motoryzacji, gadżetom. W

tym roku wydawnictwo zamierza dalej pracować nad stworzeniem bardziej ogólnej,

młodzieżowej formuły dla dwutygodnika "Bravo", który dotąd kojarzony był przede

wszystkim jako pismo muzyczne. W "Bravo" wzrośnie udział tematów związanych z

dojrzewaniem i zdrowiem. Również "Bravo Girl" będzie zamieszczać coraz więcej

treści poradnikowych, nie rezygnując z rozrywkowego charakteru. (JD, KP)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.