"Filipinka" bez gadżetów, ale z nowymi dodatkami
Wydawnictwo Bauer rozważa możliwość zaprzestania dołączania gadżetów do miesięcznika "Filipinka", co powinno przyczynić się do obniżenia jego ceny egzemplarzowej (w...
Wydawnictwo Bauer rozważa możliwość zaprzestania dołączania gadżetów do
miesięcznika "Filipinka", co powinno przyczynić się do obniżenia jego ceny
egzemplarzowej (w tej chwili ok. 5 zł). W zamian planuje wzbogacanie treści
magazynu praktycznymi informacjami dla młodych osób z zakresu studiów, robienia
kariery, zarabiania pieniędzy. Jednocześnie Bauer chce kontynuować politykę
wydawania dodatków specjalnych o charakterze edukacyjnym pod logo "Filipinki" z
własną ceną egzemplarzową. Do takiej decyzji przekonuje wydawcę powodzenie
aktualnej serii "Matura z języka polskiego". Bauer dzięki takiej strategii zamierza
także jeszcze wyraźniej odróżnić "Filipinkę" od formuły "Twista", innego
miesięcznika dla dziewcząt tego wydawnictwa, który ma charakter bardziej
rozrywkowy. Wydawnictwo Bauer w tym roku przeprowadzi szereg badań
dotyczących segmentu prasy młodzieżowej. "Wiemy, jak bardzo zmienia się nasz
odbiorca. Poszukujemy najlepszej komunikacji z nim. Pragniemy reagować na
wszystkie potrzeby młodych i dostarczać im produkty jak najwyższej jakości" -
powiedział Jerzy Szulwic, członek zarządu Wydawnictwa Bauer odpowiedzialny za
prasę dla młodzieży. Intensywne badania uzasadniają też, jak dodał, dane
demograficzne. Wskazują na stałe rok po roku spadki urodzeń w Polsce, np. w tej
chwili siedmiolatków jest o ponad jedną czwartą mniej niż piętnastolatków, którzy
stanowią dla Bauera punkt odniesienia w badaniach. Wydawnictwo odnotowuje skok
sprzedaży dwutygodnika "Bravo Sport", który wg Bauera ma ostatnio osiągać
rozpowszechnianie płatne ponad 122 tys. egzemplarzy. W tytule pojawiły się
niedawno nowe rubryki poświęcone m.in. sportom walki, motoryzacji, gadżetom. W
tym roku wydawnictwo zamierza dalej pracować nad stworzeniem bardziej ogólnej,
młodzieżowej formuły dla dwutygodnika "Bravo", który dotąd kojarzony był przede
wszystkim jako pismo muzyczne. W "Bravo" wzrośnie udział tematów związanych z
dojrzewaniem i zdrowiem. Również "Bravo Girl" będzie zamieszczać coraz więcej
treści poradnikowych, nie rezygnując z rozrywkowego charakteru. (JD, KP)