Niemiecki Stršer kupił XL Billboards Group
Firma Stršer City Marketing z Kolonii, zajmująca się inwestycjami w reklamie zewnętrznej, kupiła 100 proc. udziałów w spółkach należących do...
Firma Stršer City Marketing z Kolonii, zajmująca się inwestycjami w reklamie zewnętrznej, kupiła 100 proc. udziałów w spółkach należących do XL Billboards Group (IPA Katowice, Oscar Media i Plakat Services Polska). Dotychczasowymi udziałowcami grupy były dwie firmy inwestycyjne: Delta z Irlandii i Polmark z Austrii. W wyniku transakcji wszystkie spółki grupy zostaną połączone i najprawdopodobniej będą funkcjonowały pod szyldem niemieckiego inwestora. Prezesem zarządu nowej firmy ma zostać dotychczasowy szef grupy Robert M. Walczak. XLBG jest właścicielem ogólnopolskiej sieci klasycznych billboardów, która liczy 2633 nośniki. Stršer City Marketing jest już obecny na polskim rynku reklamy zewnętrznej jako współudziałowiec niektórych spółek należących do Grupy Outdoor. Zakup udziałów XLBG będzie stanowić początek konsolidacji procesów sprzedaży i inwestycji w sieci klasycznych billboardów obu grup. Posiadają one łącznie 7690 tablic, co daje im drugą pozycję na rynku, po firmie AMS. (JP)