Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę na reklamę leku Zyrtec UCB

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oddalił skargę na reklamę telewizyjną leku Zyrtec UCB z...

Zespół orzekający Komisji Etyki Reklamy działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy oddalił skargę na reklamę telewizyjną leku Zyrtec UCB z portfolio firmy farmaceutycznej Vedim. Skarżący zarzucił reklamie leku, że bohaterem spotu reklamowego został kierowca, podczas gdy w czasie stosowania tego preparatu powinno unikać się prowadzenia pojazdów mechanicznych. Według niego z użytych w spocie środków wyrazu mogło wynikać, że zażywanie leku jest neutralne przy prowadzeniu samochodu. W odpowiedzi dystrybutor marki Zyrtec powołał się na oficjalną dokumentację leku zatwierdzoną przez Ministerstwo Zdrowia. Materiały te zawierają informację, iż preparat stosowany w standardowo przewidzianej dawce nie wpływa na zdolność koncentracji i czas reakcji. Dystrybutor poinformował również, że leki Zyrtec wcześniejszej generacji istotnie mogły powodować takie ograniczenia, jednak obecnie Zyrtec UCB nie powoduje takich zagrożeń. Arbitrzy Komisji Etyki Reklamy uznali, że reklama leku nie naruszyła przepisów kodeksu etyki reklamy. Zespół orzekający obradował w składzie: Zofia Sanejko, wiceprezes zarządu domu mediowego Universal McCann, Wojciech Tomczak, corporate relations manager Unilever Polska, i Krzysztof Mydłowski (przewodniczący), partner w Kancelarii Mydłowski, Kosicka, Śliwka i Duda. (JP)

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.