Carat wygrał wart ponad 220 mln euro budżet Della
Amerykański producent komputerów Dell zdecydował się scentralizować swój wart ponad 224 mln euro budżet mediowy w regionie EMEA i jego...
Amerykański producent komputerów Dell zdecydował się scentralizować swój wart ponad 224 mln euro budżet mediowy w regionie EMEA i jego obsługę powierzył sieci Carat po przetargu, w którym Carat rywalizował z OMD. Dell prowadził ten przetarg od września, a jeszcze przed wakacjami marketer zdecydował się przenieść swój wart ponad 100 mln euro budżet kreatywny z DDB London do niewielkiej duńskiej agencji AdPeople. W Wielkiej Brytanii Dell wydaje rocznie 33 mln funtów na reklamę w mediach tradycyjnych i ok. 11 mln funtów na reklamę online. Dell ma obecnie problem z reputacją swojej marki. Ze względu na wadliwe baterie produkcji Sony, które w niektórych przypadkach powodowały zapalenie się komputerów, Dell zmuszony był przeprowadzić największą w historii akcję serwisową - w Stanach Zjednoczonych do bezpłatnej wymiany baterii wezwano właścicieli ponad 4 mln laptopów. W II kwartale br. Dell uzyskał 502 mln dol. przychodów netto, podczas gdy w tym samym kwartale ub.r. marketer miał 1,02 mld dol. przychodów. ("BrandRepublic")