Saatchi & Saatchi zdobyło Grand Prix Effie 2006
Podczas wczorajszej gali konkursu skuteczności reklamowej Effie Awards 2006 triumfowała agencja Saatchi & Saatchi. Trafiło do niej najwięcej nagród, bo...
Podczas wczorajszej gali konkursu skuteczności reklamowej Effie Awards 2006 triumfowała agencja Saatchi & Saatchi. Trafiło do niej najwięcej nagród, bo aż 5, a także najważniejsza nagroda - Grand Prix konkursu, przyznana za kampanię dla Amnesty International "Wolność słowa na Białorusi". Była to jednocześnie jedna z dwóch złotych nagród przyznanych agencjom reklamowym. Drugą złotą statuetkę odebrała agencja PZL w kategorii long term za kampanię piwa Żubr realizowaną dla Kompanii Piwowarskiej. W tym roku jury nie przyznało domom mediowym ani jednej złotej statuetki. Najwięcej nagród - 3 - odebrał Starcom. W kategorii żywność nagrody otrzymały: brąz McCann Erickson Polska za kampanię "Chmury" dla lodów Algida firmy Unilever, brąz Y&R Poland za "Prawda czy fałsz" dla Danonków firmy Danone oraz srebro również Y&R Poland za "Czy jesteś już pogodoodporny?" dla Actimela firmy Danone. Brązową statuetkę otrzymał dom mediowy Starcom za "Dymiące filiżanki" dla kawy Jacobs Kraft Foods Polska. W kategorii artykuły nieżywnościowe nagrody otrzymały: brąz Gruppa66 Ogilvy za "Intensywne nawilżanie" dla Dove firmy Unilever, brąz Grey Worldwide Warszawa za "Pro Health" dla Pantene Pro-V Procter & Gamble, srebro Leo Burnett Warszawa za kampanię "Boy" dla Discreet P&G. Nagrody otrzymały także: brąz - dom mediowy Starcom za kampanię "Avon Cellu Sculpt" dla Avon Cosmetics Polska, brąz - MindShare Polska za "Run Warsaw" dla Nike, srebro - Mediaedge:cia za "Nivea Deo Roll-on Twister" dla Nivea Polska. W kategorii napoje alkoholowe nagrody otrzymały: brąz Grey Worldwide Warszawa za "Heineken Open'er Festiwal 2005" dla Heineken Grupy Żywiec i srebro Starcom za "Dog in the Fog" dla Kompanii Piowowarskiej. W kategorii napoje bezalkoholowe nagrody otrzymały: srebro - agencja JWT za "Daj łyka" dla herbaty owocowej Saga Unilever Polska, srebro - Euro RSCG Warsaw za kampanię "Kropla" dla Tymbarku firmy Maspex Wadowice, srebro - Gruppa66 Ogilvy za "Kropla twojej wewnętrznej siły" dla Kropli Beskidu firmy Coca-Cola Poland Services i brąz Initiative Warszawa za kampanię sponsoringową Davidoff Cafe dla Tchibo Warszawa. W kategorii środki trwałe wyróżniono: brązem Saatchi & Saatchi za "Toyota Corolla 2005" dla Toyota Motor Poland, srebrem agencję Saatchi & Saatchi za "Rok Toyoty 2005" dla Toyota Motor Poland i srebrem - MediaCom Warszawa za "FIFA 2006 - EA Sports FIFA" dla Electronic Arts Polska. W kategorii leki srebro otrzymała agencja Euro RSCG Warsaw za kampanię "Niewyraźna" dla Rutinoscorbinu GlaxoSmithKline. W kategorii usługi finansowe nagrody przyznano: brąz dla agencji Just za "Fakty" dla konto osobiste Sezam Max dla Banku BPH, srebro dla Brain za "Banki są do zarabiania" dla konta osobistego ING Banku Śląskiego oraz srebro dla Brain za "Pytania - otwarte konto oszczędnościowe" dla ING Banku Śląskiego i brąz dla PanMedia Western za "Taki duży, taki internetowy" dla online ING Banku Śląskiego. W kategorii usługi telekomunikacyjne srebro trafiło do PZL za "Billboard" dla Plusa Polkomtela SA, srebro do G7 za "Johnny 11 Palców" dla Heyah, srebro do PZL za "Mix w Plusie" dla Mix w Plusie firmy Polkomtel SA i brąz do Optimum Media OMD za "Blue City" dla usługi internetu bezprzewodowego PTC. W kategorii usługi pozostałe nagrody otrzymały: brąz - agencja Just za "See you"dla Allegro QXL Poland, brąz - MindShare Polska za "Madagaskar", premiera filmowa dla United International Pictures. W kategorii kampanie non profit brąz trafił do Leo Burnett Warszawa za "Czy naprawdę chciałbyś być na naszym miejscu" - kampania parkingowa dla Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji, srebro do Euro RSCG Warsaw za "Ostatni wyskok", pasy bezpieczeństwa dla KRBRD przy Ministerstwie Transportu, złoto i Grand Prix do Saatchi & Saatchi za "Wolność słowa na Białorusi" dla stowarzyszenia Amnesty International, brąz do MPG Media Planning za "Ostatni wyskok", pasy bezpieczeństwa dla KRBRD przy Ministerstwie Transportu. W kategorii launch brąz otrzymała Saatchi & Saatchi za "Skoczek" dla Blue Connect PTC, brąz McCann Erickson za "Wiatraki"dla Nescafe Frappe, Nestle Polska, srebro Zenithmedia za "Moda na Aygo" dla Toyoty Aygo, Toyota Motor Poland. W kategorii long term srebro otrzymała Saatchi & Saatchi za "Avensis 2003-2005" dla Toyoty Avensis, Toyota Motor Poland, srebro Grey Worldwide Warszawa za "To musi być Heineken" dla Heinekena Grupy Żywiec, złoto PZL za kampanie "Żubry" dla piwa Żubr Kompanii Piwowarskiej oraz srebro MediaCom Warszawa za "Actimel 2003-2005" dla Actimela firmy Danone.
Najwięcej nagród - 5 - zdobyła agencja Saatchi & Saatchi. Grey Worldwide Warszawa, Euro RSCG Warsaw i PZL - po 3, McCann Erickson, Y&R, Gruppa66 Ogilvy, Leo Burnett Warszawa, Just i Brain - po 2, JWT Warszawa i G7 - po 1. Wśród domów mediowych najwięcej nagród odebrał Starcom - 3. MindShare Polska, MediaCom Warszawa otrzymały po 2 nagrody, a Mediaedge:cia, Initative Warszawa, PanMedia Western, Optimum Media OMD, MPG Media Planning i Zenithmedia - po 1. W tegorocznym konkursie wzięło udział 100 prac nadesłanych przez agencje reklamowe, a 39 z nich otrzymało nominacje. Domy mediowe zgłosiły 61 kampanii, a 24 z nich otrzymało nominacje. (MKS)