Microsoft rusza 3 listopada z dużą kampanią Xboksa 360, cel: budowanie świadomości
Microsoft Sp. z o.o. rozpocznie 3 listopada kampanię launchową konsoli Xbox 360. Głównym medium będzie telewizja. Wykorzystywane będą 2 różne...
Microsoft Sp. z o.o. rozpocznie 3 listopada kampanię launchową konsoli Xbox 360. Głównym medium będzie telewizja. Wykorzystywane będą 2 różne spoty 30-sekundowe, zblokowane, zawsze prezentowane jeden po drugim. Główne hasło kampanii to "Jump in", zachęta do zanurzenia się w świecie nowego Xboksa. Jeden ze spotów będzie miał charakter czysto wizerunkowy, drugi pokazywał będzie konkretną grę na Xboksa (chociaż charakter spotu jest też wizerunkowy). - Koncentrujemy się na budowaniu świadomości i wizerunku marki Xbox, ponieważ naszym problemem w Polsce jest bardzo niski wskaźnik znajomości "top of mind" dla tego produktu, na poziomie 8 proc. Chcemy go jak najszybciej podnieść - mówi Jakub Mirski, channel marketing manager działu entertainment & devices w polskim Microsofcie. - Nie mogę ujawnić wysokości budżetu mediowego tej kampanii, ale wykracza on daleko poza ramy stosowane w Polsce w biznesie gamingowym - dodaje. Poza telewizją w kampanii wykorzystane zostaną prasa i kino. Planowana jest też duża akcja w internecie. Działania potrwają do połowy grudnia. Równolegle prowadzona będzie szeroko zakrojona akcja eventowa w całym kraju, w dużych sklepach z elektroniką, klubach, kinach (o planach dotyczących tej akcji pisaliśmy w DS "MMP" z 12 października). Całość działań związanych z launchem przygotowała grupa McCann (McCann Erickson, Universal McCann i MRM/Momentum). Polska premiera nowej generacji Xboksa odbywa się rok po premierze w USA i Europie Zachodniej. Zdaniem Mirskiego przysłuży się to efektom polskiego launchu, ponieważ dzięki temu jest ona wsparta już dość szeroką paletą gier przygotowanych na nową konsolę. Wraz z wejściem Xboksa 360 do sklepów pojawi się w nich także ok. 30 tytułów gier na tę konsolę. Szansą rynkową dla produktu Microsoftu jest też to, że jest to pierwsza na rynku konsola trzeciej generacji, która przez jakiś czas mocno górować będzie możliwościami nad produktami konkurencji (Sony i Nintendo). Premiera Play Station 3 firmy Sony planowana jest za kilka miesięcy, nie wiadomo na razie, czy od razu zadebiutuje ona w Polsce. Obecnie do Play Station należy prawie 100 proc. polskiego rynku konsol. (MG)