Polscy producenci TV podpisują umowy w Cannes
Jak donosi nasz korespondent na targach MIPTV w Cannes, polscy producenci mają w ofercie kilka gorących hitów, które być może uda się sprzedać. Dużym zainteresowaniem cieszy się serial „Ranczo” TVP.
Oferowany na targach MIPTV w Cannes przez ATM Grupę serial "Ranczo", hit ostatnich sezonów TVP1, cieszy się dużym zainteresowaniem na innych rynkach.
- Początkowo myśleliśmy, że nasza produkcja serialowa będzie interesować przede wszystkim rynki naszego regionu, tymczasem mamy sporo zapytań również z innych państw. Mam powody przypuszczać, że część tych rozmów jeszcze na targach zakończy się sukcesem - mówi Jacek Ściobłowski, head of programming strategy ATM Grupy. Producent rozmawia zarówno o sprzedaży gotowego serialu, jak i formatu umożliwiającego przygotowanie wersji lokalnej serialu.
TVP podpisała wstępną umowę dotyczącą dystrybucji na Tajwanie produkcji muzycznej zrealizowanej w HD "Siedem bram Jerozolimy". Jest to jubileuszowy koncert Krzysztofa Pendereckiego z animacjami Tomasza Bagińskiego, nominowanego do Oscara w kategorii animacji.
TVP finalizuje też rozmowy z przedstawicielami rynku hiszpańskiego dotyczące dystrybucji na DVD serialu "Dekalog" w reż. Krzysztofa Kieślowskiego. Dotychczas produkcja została sprzedana z sukcesem na ponad 20 terytoriów, w tym do Ameryki Północnej i Południowej oraz na wybrane rynki Europy.
Jednocześnie w Cannes trwają negocjacje z reprezentantami rynków latynoskich i portugalskiego na temat sprzedaży praw dystrybucyjnych do serialu "Magiczne drzewo" nagrodzonego Emmy Award. TVP prowadzi też zaawansowane rozmowy na temat dystrybucji kinowej wersji "Magicznego drzewa" z jednym z najbardziej znanych dystrybutorów międzynarodowych.
Discovery Communications, nadawca kanałów tematycznych Discovery Channel, porozumiał się ze stacją TV4 (Polskie Media) w sprawie kontynuacji współpracy i emisji wybranych produkcji na antenie polskiej stacji. W TV4 emitowany jest weekendowy blok "4 Discovery" (soboty po godz. 18). Strony planują współpracę, która zaowocuje tym, że na antenie TV4 pojawią się w połowie roku nowe seryjne produkcje Discovery. Wartość nowej umowy nadawców nie została ujawniona.
Telewizja Polska i TVN promują swoje produkcje w specjalnych edycjach zagranicznych pism przygotowanych na targi telewizyjne MIPTV w Cannes.
Angielskojęzyczna reklama produkcji kinowej "Magiczne drzewo", przygotowanej przez TVP po sukcesie serialu pod tym samym tytułem, pojawiła się w amerykańskim piśmie "World Screen". TVN promuje swoją nową produkcję kinową "Kochaj i tańcz" w wydawanym codziennie podczas targów piśmie "MIPTV News".
ATM Grupa promuje się wspólnie z siecią producencką Sparks Network, do której należy. Sparks kupił reklamy m.in. w "World Screen".
W tegorocznej edycji MIPTV polskie firmy nie planują promocji podczas targowych eventów. Jedynie ATM Grupa wspólnie ze swoją siecią tradycyjnie już przygotowała specjalną imprezę. Pretekstem były trzecie urodziny Sparks Network. (PM)