General Motors obcina wydatki reklamowe w USA
Koncern motoryzacyjny General Motors zamierza w tym roku zredukować wydatki na reklamę na rynku amerykańskim o 800 mln dol. Decyzja...
Koncern motoryzacyjny General Motors zamierza w tym roku zredukować wydatki na reklamę na rynku amerykańskim o 800 mln dol. Decyzja o cięciach została podjęta w związku z zanotowaną przez koncern stratą na poziomie blisko 31 mld dol. w 2008 roku.
Według danych Nielsena wydatki General Motors spadły o 4 proc. - do 1,7 mld dol. - w pierwszych dziewięciu miesiącach ub.r. Mimo to General Motors nadal pozostaje drugim pod względem wielkości (po Procter & Gamble) reklamodawcą na rynku amerykańskim.
Koncern Forda w USA zmniejszył wydatki reklamowe o 23 proc. - do 1,1 mld dol., a Cerberus Capital Management, właściciel marki Chrysler - o 26 proc., do 694 mln dol. ("WARC")