King zastąpi Perrissa na stanowisku szefa całego ZenithOptimedia
Steve King, chief executive sieci domów mediowych ZenithOptimedia w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (region EMEA), zostanie nowym...
Steve King, chief executive sieci domów mediowych ZenithOptimedia w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (region EMEA), zostanie nowym global chief executive całej sieci ZenithOptimedia. Zastąpi Johna Perrissa, który w połowie marca br. złożył rezygnację z zajmowanego stanowiska. King ma 44 lata, od 1993 r. był dyr. zarządzającym Zenith Media w Wielkiej Brytanii, rok później przeniósł się do Stanów Zjednoczonych w momencie rozpoczęcia działalności Zenith na rynku amerykańskim, w 1996 r. został mianowany na stanowisko chief operating officera odpowiedzialnego za biznes w USA. W 2001 r. w momencie powstania ZenithOptimedia King objął stanowisko chief executive na region EMEA. Perriss wyraził zadowolenie z nominacji Kinga na swojego następcę, obaj panowie przyjaźnili się, King był jednym z założycieli Zenith Media. Przedstawiciele holdingu reklamowego Publicis, do którego należy sieć mediowa ZenithOptimedia Worldwide, potwierdzili, że zamierzają utrzymać odrębność obu sieci - zarówno ZenithOptimedia, jak i Starcom MediaVest. Roger Haupt, prezes i CEO Publicis Groupe, powiedział, że potrzebne są silne osobowości, które kierowałyby obiema strukturami, aby wzmacniać pozycję każdej z nich. ZenithOptimedia jest szóstą pod względem wielkości siecią mediową na świecie z globalnymi przychodami w wysokości 16 mld dol., do jej kluczowych klientów należą: marka Mars, SC Johnson i Toyota. ("BrandRepublic")