"Lampa" - nowy miesięcznik kulturalny z dużą częścią literacką
Nowy miesięcznik kulturalny "Lampa" jego twórca Paweł Dunin-Wąsowicz nazywa "magazynem popowym" ze względu na dobór tematów i sposób ich prezentacji....
Nowy miesięcznik kulturalny "Lampa" jego twórca Paweł Dunin-Wąsowicz nazywa "magazynem popowym" ze względu na dobór tematów i sposób ich prezentacji. Pismo wystartuje w najbliższych dniach w nakładzie 7 tys. egzemplarzy, o objętości 100 stron i w formacie A4. Wydaje go należące do Pawła Dunina-Wąsowicza Wydawnictwo Lampa i Iskra Boża, o którym ostatnio było głośno jako o wydawcy wyjątkowo dobrze sprzedającej się książki "Wojna polsko-ruska" Doroty Masłowskiej. Nowy magazyn ma być dystrybuowany poprzez EMPiK-i, salony prasowe, wybrane księgarnie. ""Lampa" zwraca się do odbiorcy, który lubi czytać książki. Ma wyższe wykształcenie albo aspiruje do niego, jest w wieku między 16 a 40 lat" - opisał Paweł Dunin-Wąsowicz. W pierwszym numerze znajdą się m.in. wywiady z Dorotą Masłowską, pisarzem Piotrem Wojciechowskim, nowe wiersze Marcina Świetlickiego. Będzie rozbudowany dział recenzji książek i płyt, dział newsów oraz rubryka "Znalezione na śmietnikach" m.in. o literaturze odnalezionej na wysypiskach. Paweł Dunin-Wąsowicz jest głównym autorem tekstów w magazynie. Nazywa go próbą scalenia swoich dotychczasowych doświadczeń: wydawcy książek, nieregularnika "Lampa i Iskra Boża", dziennikarza. W związku z nowym projektem Paweł Dunin-Wąsowicz odchodzi z "Przekroju". Wcześniej pracował m.in. w "Machinie" i w "Życiu Warszawy". Promocja "Lampy" ma objąć plakaty Publiproksu, metro, wybrane tytuły prasowe oraz eventy. Cena "Lampy" wyniesie 9 zł, a ok. 12 zł z płytą, która jest planowana do drugiego numeru. (KP)