Wojewódzki i Figurski w kampanii Radia 94 przygotowanej przez Greya
Agencja reklamowa Grey Worldwide Warszawa po wygranym przetargu przygotuje najbliższą kampanię warszawskiego Radia 94 należącego do grupy Ad.point. W przetargu...
Agencja reklamowa Grey Worldwide Warszawa po wygranym przetargu przygotuje najbliższą kampanię warszawskiego Radia 94 należącego do grupy Ad.point. W przetargu oprócz Grey Worldwide Warszawa brało udział siedem agencji, między innymi Leo Burnett Warszawa i Publicis. "Koncepcja Greya najbardziej odpowiadała założeniom komunikacyjnym, jakie przyjęliśmy. Chcemy pozostać stacją kontrowersyjną, ale jednocześnie odejść od niezamierzonego wizerunku radia szowinistycznego, jaki do nas przylgnął. Kampania ma sprawić, że Radio 94 będzie postrzegane jako stacja bezkompromisowa, nieocenzurowana, w cyniczny sposób demaskująca absurdy rzeczywistości" - mówi Anna Jurczyńska, dyrektor promocji Radia 94. W kampanii, której budżet nie został ujawniony, pokazane zostaną dwie osobowości stacji: Michał Figurski, dyrektor programowy, oraz Kuba Wojewódzki, prowadzący wraz z Figurskim poranne pasmo Radia 94. Celem kampanii jest podniesienie słuchalności radia, która w okresie grudzień 2003 - luty 2004 r. w Warszawie w grupie 25-49 lat wynosiła 2,45 proc. (udział w rynku) przy zasięgu dziennym wynoszącym 3,14 proc. (Radio Track, SMG/KRC Millward Brown Co.). Przemysław Oracz, dyrektor generalny Radia 94, nie ujawnił, jaki cel, jeśli chodzi o wyniki słuchalności, został założony dla Radia 94 na ten rok. Dotychczas Radio 94 było pozycjonowane jako rozgłośnia "dla mężczyzn". Najbliższa kampania będzie już skierowana zarówno do mężczyzn, jak i kobiet w wieku 25-49 lat. "Radio 94 pozostaje stacją o męskim charakterze. Nie chcemy jednak jednoznacznie tego podkreślać i zniechęcać tym samym kobiet do przełączenia się na naszą częstotliwość" - mówi Oracz. W działaniach reklamowych, które rozpoczną się w połowie kwietnia br., wykorzystane zostaną nośniki reklamy zewnętrznej, prasa, powierzchnie na tyłach autobusów i internet. Planowaniem i zakupem mediów Radio 94 zajęło się we własnym zakresie. Obecnie wizytówką Radia 94 oprócz rockowego formatu muzycznego ma być poranny program "Antylista" prowadzony przez Kubę Wojewódzkiego i Michała Figurskiego (poniedziałek-piątek w godz. 7-10.) W "Antyliście" słuchacze wybierają najbardziej ich zdaniem absurdalne wydarzenia z rzeczywistości społeczno-politycznej kraju, a prowadzący w dowcipny sposób komentują te wydarzenia. Jak zapowiedział Oracz, wiosenna kampania stacji nie będzie ostatnią w tym roku, a oprócz działań ATL należy się spodziewać także innych akcji i eventów promujących Radio 94. Ubiegłoroczne kampanie reklamowe Radia 94 przygotowywane przez agencję Schulz wywoływały protesty środowisk feministycznych, które krytykowały ich zdaniem szowinistyczny i seksistowski przekaz działań reklamowych stacji. (PR)