Handel kwitnie na targach MIPTV w Cannes

Na MIPTV 2009 popularnością cieszą się seriale TVP i ATM Grupy oraz dokumenty TVN

Na międzynarodowych targach telewizyjnych MIPTV 2009 w Cannes (31 marca – 3 kwietnia) z dużym zainteresowaniem spotkała się polska oferta serialowa. Hitem oferty TVP jest m.in. serial dla dzieci "Magiczne drzewo", wcześniej uhonorowany Emmy Award, i produkcje kryminalne, w tym "Oficer" i "Wydział zabójstw".

Najwięcej zapytań pochodzi od firm dystrybucyjnych z rynków Europy Zachodniej i Azji. Nieoficjalnie wiadomo, że TVP prowadzi równoległe rozmowy z dwoma dużymi dystrybutorami na temat rozpowszechniania kinowej wersji "Magicznego drzewa", nowości w targowej ofercie TVP.

Z kolei oferta TVN, oprócz ostatniego hitu kinowego tego nadawcy "Kochaj i tańcz", wyróżnia się seriami dokumentalnymi. Szczególnie dużo zapytań dotyczy nowej produkcji o gen. Władysławie Sikorskim ("Generał").

Na seriale stawia ATM Grupa. - Targi pokazują, że w związku z kryzysem nadawcy i dystrybutorzy ostrożniej wydają pieniądze na zakupy związane z kontentem. Pytają przede wszystkim o formaty dobrze przygotowane i bez megakosztów  produkcyjnych - twierdzi Jacek Ściobłowski, head of programming strategy ATM Grupy.

Obok swoich sztandarowych produkcji serialowych, takich jak "Pierwsza miłość", wrocławska firma oferuje też format hitu TVP1 serialu "Ranczo". - Mamy bardzo wiele zapytań o ten format. Co ciekawe, dopytuje o niego wiele firm zachodnich, choć pozornie może się wydawać, że ta produkcja powinna być żywo przyjęta głównie na rynkach środkowoeuropejskich - zauważa Ściobłowski.


W targach MIPTV 2009 zarejestrowały się 44 firmy z Polski. Największe stoiska mają: TVP, TVN i ATM Grupa (w ramach stoiska sieci producenckiej Sparks Network).
PM

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.